عصر بازار

کارشناس اقتصاد مسکن:

مالکان قانون مالیات بر خانه های خالی را دور می زنند

عصر اعتبار- کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه هنوز ابزاری برای شناسایی خانه های خالی از سکنه وجود ندارد،‌ گفت: این روش که از طریق قبوض آب و برق خانه های خالی شناسایی شود،‌ منسوخ شده و این روش شناسایی هزینه های دولت را افزایش می دهد.

مالکان قانون مالیات بر خانه های خالی را دور می زنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد مهدی مافی با بیان اینکه یکی از راه‌های شناسایی خانه‌های خالی بررسی هزینه‌های آب و برق و گاز خانه‌ها است، اظهار کرد: مالکان خانه‌های خالی برای شناسایی نشدن خانه‌ها و عدم پرداخت مالیات آب و برق خانه را اسراف می‌کنند.

    وی افزود: هنوز ابزار درستی برای شناسایی خانه‌های خالی وجود ندارد و مالکان با دور زدن مقررات شناسایی خانه‌های خالی هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهند چراکه با اسراف آب، گاز و برق دولت باید یارانهٔ بیشتری برای این بخش بپردازد.

    این کار‌شناس اقتصاد مسکن افزود: با توجه به سیستم بیماری که در بافت بدنه دولت وجود دارد، در نظر گرفتن چنین قوانین سختگیرانه‌ای راه را برای سودجویی افراد فاسد در بدنه دولت باز می‌کند و معمولا هم این قوانین و مقررات دور زده می‌شود.

    مافی با بیان اینکه وضع مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه راهکار درستی نیست، ‌ گفت: ‌ معتقدم سیاست‌های کلی باید طوری باشد که خالی ماندن خانه‌ای به نفع مالک نباشد و از لحاظ اقتصادی به زیانش باشد.

    وی تاکید کرد: ‌خانه باید به کالای مصرفی تبدیل شود و ارزش افزوده‌ای نداشته باشد و مشکل «عرضه ذخیره» با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی حل نمی‌شود چراکه بازار همواره این مقررات را دور می‌زند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی