عصر بازار

عضو سابق هیئت مدیره بورس :

تصویب توافق هسته‌ای در آمریکا از نگرانی بازار سرمایه کم نکرده است

عصر اعتبار- در گذشته شاهد بودیم که بازار نسبت به خبرهای خوش هسته‌ای عکس العمل چندانی از خود نشان نداد. زیرا به غیر از مسائل هسته‌ای، مسائل دیگری هم وجود دارد که از نگرانی بازار کم نکرده است.

تصویب توافق هسته‌ای در آمریکا از نگرانی بازار سرمایه کم نکرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عضو سابق هیئت مدیره بورس در خصوص تاثیر تصویب توافق وین بر بورس گفت: قاعدتا امروز باید بازار مثبت باشد اما در گذشته شاهد بودیم که بازار نسبت به خبرهای خوش هسته‌ای  عکس العمل چندانی از خود نشان نداد. زیرا به غیر از مسائل هسته‌ای، مسائل دیگری هم وجود دارد که از نگرانی بازار کم نکرده است. مثل گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها که گزارش مطلوبی نبود، همان طور که گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها مطلوب نبود.

    محمدرضا رهبر افزود: کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش قیمت جهانی پتروشیمی، مس، سنگ آهن و ... بر بازار سرمایه ما نیز اثر گذاشته است. در ضمن توافق وین هنوز در مجلس کشور ما به تصویب نرسیده است. در نتجیه نگرانی فعالان بازار سرمایه هنوز بر طرف نشده است. اگر چه به دلیل تصویب برجام در سنای آمریکا، شاخص‌های بورس باید مثبت شود اما هنوز اعتماد به بازار بازنگشته است.

    وی افزود: در بهبور وضعیت بورس، دولت باید سیاست هایش در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را در قالب برنامه 5 ساله تعیین کند و به بازار اطمینان بدهد که قیمت خوراک و همچنین بهره مالکانه در طی مدت برنامه 5 ساله تغییر نمی‌کند. این امر موجب می‌شود فعالان بازار سرمایه بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند.

    عضو سابق هیئت مدیره بورس تصریح کرد: خوشبختانه با توافق هسته ای ریسک سرمایه‌گذاری در ایران کاهش پیدا کرده است. تایید آن در آمریکا نیز خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه است و من امیدوارم بازار مثبت شود. اما خبرهای داخلی هم تاثیرگذار است و برخی تحولات داخلی موجب شد در روز 4 شنبه کاهش قیمت‌ها در بورس را شاهد باشیم.

    اگر ماه‌های آینده سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد و شاخص‌های اقتصاد کلان بهبود یابد می‌توان امیدوار بود که بورس به روزهای خوب خود بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی