عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی:

وجود ۴۰۰هزار خانه خالی در تهران ظلم به خریدار و مستأجر است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت از این رقم بالای ۴۰۰هزار واحد مربوط به تهران است.

وجود ۴۰۰هزار خانه خالی در تهران ظلم به خریدار و مستأجر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  تسنیم، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت از این رقم بالای 400هزار واحد مربوط به تهران است.
    علی عسکری که در مصاحبه با رادیو گفتگو سخن می‌گفت، افزود: در کشور خانه‌های خالی زیاد است و اگر قرار باشد از این خانه‌های خالی استفاده نشود ظلم به کسانی است که می‌خواهند خانه بخرند یا اجاره کنند.
    وی با بیان اینکه در برخی از کشورها اگر کسی خانه‌ای داشته باشد و جدا از خانه، کاروانی یا کانکسی داشته باشد از بابت آن کاروان یا کانکس از آن مالیات گرفته می‌شود، گفت: اما در کشور ما به خانه به‌عنوای یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌شود و عده‌ای خانه‌های خود را برای گران شدن هرچه بیشتر و افزایش ارزش سرمایه، به بازار عرضه ارائه نمی‌کنند.
    وی درباره اینکه با چه مکانیزمی می‌توان تعداد خانه‌های خالی را شناسایی کرد، اظهار داشت: تا زمانی که گردش اطلاعات در اقتصاد کشور یک مسیر مشخصی را پیدا نکند به‌درستی نمی‌توان تعداد این خانه‌ها را شناسایی کرد.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: برای اجرایی شدن طرح باید اطلاعات اقتصاد مردم را کامل کنیم و در حال حاضر با توجه به اینکه شهرداری مجوز ساخت و پایان ساخت به ساختمان‌های در حال احداث می‌دهد، شهرداری‌ها باید اطلاعات پایان ساخت را در اختیار نظام مالیاتی قرار دهند و با توجه به این اطلاعات می‌توان فهمید کدام واحد ساختمانی مسکونی، تجاری است.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه فقط از نظام مالیاتی ساخته نیست، گفت: با توجه به اینکه برخی از قراردادها در بحث مسکن غیرمتعارف و صوری است در این قانون ما ملاک را 80 درصد اجاره واقعی محل ارزیابی می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو