عصر بازار

بانک گلدمن ساچز آمریکا، افت بیشتر قیمت های نفت را پیش بینی کرد

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بانک بین المللی گلدمن ساچز آمریکا پیش بینی قبلی خود در مورد چشم انداز قیمت نفت را اصلاح کرد و آن را کاهش داد.

بانک گلدمن ساچز آمریکا، افت بیشتر قیمت های نفت را پیش بینی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک بین المللی گلدمن ساچز که قبلا پیش بینی کرده بود، قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت دریای شمال در سال 2016 به ترتیب معادل 57 و 62 دلار در هر بشکه خواهند بود، در پیش بینی خود تجدیدنظر کرد و آنها را به ترتیب به 45 و 49.50 دلار در هر بشکه کاهش داد.
    قیمت های آتی نفت خام دیروز (جمعه) پس از این پیش بینی بیش از دو درصد کاهش یافت، اما احساس مثبت ناشی از افزایش ارزش سهام در آمریکا و کاهش حفاری های نفت در این کشور، جلوی کاهش زیاد قیمت نفت را گرفت.
    بانک کامرز آلمان نیز پیش بینی خود در مورد قیمت نفت را اصلاح کرد و به جمع بانک هایی پیوست که به دلیل مازاد عرضه، انتظار افت بیشتر قیمت های نفت را دارند.
    گلدمن ساچز در یادداشتی به رویترز اعلام کرد، مازاد عرضه نفت در بازارها از آنچه ما انتظار داشتیم بیشتر است.
    پس از اعلام پیش بینی گلدمن ساچز، قیمت های پایه نفت خام بیش از دو درصد کاهش یافت و سپس این کاهش تعدیل شد.
    قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک، با 2.8 درصد کاهش به 44.63 دلار در هر بشکه رسید.
    قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن، با 1.5 درصد کاهش به 48.59 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
    ارزش سهام در وال استریت در معاملات بعد از ظهر دیروز، در آستانه نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا که احتمالا در آن مورد افزایش نرخ بهره تصمیم کرفته خواهد شد، بالا رفت.
    شرکت نفتی بین المللی بیکر هیوز آمریکانیز اعلام کرد، شرکت های نفتی در این کشور 10 دکل حفاری دیگر را از دور فعالیت خارج کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی