عصر بازار

قصه کارآفرینی که پیکانش را برای راه اندازی کارخانه فروخت

قیمت پیکان در سال ۱۳۵۴ چقدر بود؟

عصر اعتبار- علی نقیب، کارآفرینی که مهمان برنامه تلویزیونی روزآمد بود در بخشی از مرور موفقیت های زندگی خود به قیمت پیکانی که در سال ۱۳۵۴ از پدرش هدیه گرفته بود اشاره کرد.

قیمت پیکان در سال ۱۳۵۴ چقدر بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، بر اساس گفته های نقیب یک پیکان در آذر سال 1354 قیمتی معادل 28 هزار و 800 تومان داشته است.

    علی نقیب، کارآفرینی که مهمان بخش فرش قرمز برنامه تلویزیونی روزآمد شبکه پنج سیما بود در بخشی از مرور موفقیت های زندگی خود در پاسخ به این پرسش که آیا در عرصه موفقیت های اقتصادی به پدرتان متکی بودید یا خیر، اینگونه توضیح داد:« به طور شخصی متکی به پدرم نبودم. هر چه خودم داشتم گذاشتم تا در کارم موفق باشم. در حال حاضر بچه ها به من متکی هستند و این خیلی حس خوبی است.»

    نقیب در ادامه توضیحات خود به ذکر خاطره ای پرداخت که بر اساس آن پدرش به عنوان تشویق در قبال قبول شدنش در دانشگاه پیکانی به او هدیه داد:«من حتی یادم هست پدرم به من قول داد اگر دانشگاه رشته خوبی قبول شوم برای من یک اتومبیل می خرد. این کار را انجام داد و برای من یک پیکان خرید. اگر نرخ آن هم بگویم خیلی جالب است. در آذر سال 1354 پدرم برای من یک پیکان با قیمت 28هزار و 800 تومان خرید.»

    او ادامه داد:«من در فکر فروش این بودم تا با آن برای خودم سرمایه ایجاد کنم. بعد مدتی همین پیکان را فروختم و با آن کارخانه ای راه اندازی کردم. کارخانه ای که در نهایت با توجه به اینکه در شرایط جنگ تحمیلی بودیم نتوانست روی پای خودش بایستد و متاسفانه تعطیل شد اما من انگیزه ام را از دست ندادم و در ادامه توانستم موفق شوم.»

    بر اساس گفته های این کارآفرین ایرانی می توان گفت که کارآفرینی در نهاد همه وجود دارد:« من هیچ وقت ناامید نشدم. کارآفرینی در نهاد همه هست. همه می توانند کارآفرین باشند. اصلا اینکه گفته می شود فردی کارآفرین است و فرد دیگری نیست غلط است. همه نهاد کارآفرینی را دارند. این نهاد می تواند در برخی افراد خودش را پیدا کند. یکی هم هست که ممکن است شرایط محیطی و نگاهش نگذارد که کارآفرینی در او رشد کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو