عصر بازار

کاهش قیمت سکه آتی

سیل تقاضای خفته در بازار ارز

عصر اعتبار- امروز بازار ارز درحالی که قیمت دلار در بازار آزاد تا قیمت های ۳۴۶۰ افزایش یافته بود با عرضه های آبشاری ( عرضه از قیمت های بالا به قیمت های پایین) از سوی صرافی بانک ها به زیر ۳۴۰۰ تومان در پایان روز رسید.

سیل تقاضای خفته در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت های بازار آتی سکه امروز (شنبه) با کاهش قیمت اونس طلای جهانی کاهش جزئی مواجه شدند.

    در بازار ارز درحالی که قیمت دلار در بازار آزاد تا قیمت های 3460 افزایش یافته بود با عرضه های آبشاری ( عرضه از قیمت های بالا به قیمت های پایین) از سوی صرافی بانک ها به زیر 3400 تومان در پایان روز رسید.

    باقی ماندن جو انتظاری در اونس طلا و ترس از عرضه سنگین صرافی بانک ها در بازار هم چنان باعث باقی ماندن فضای خرسی و نزولی در بازار آتی سکه شده است.

    بازار سکه نقدی
    بنابر گزارش کارگزاری مبین سرمایه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای 911 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته تغییری رانداشت.

    امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 466 ، 256 و 170 هزار تومان معامله شده است. میزان حباب مثبت سکه (اختلاف قیمت نقدی سکه با ارزش ذاتی) امروز به حدود 28 هزار تومان رسید. ( با احتساب دلار 3390 تومانی و اونس 1106 دلاری)

    بازار ارز
    قیمت دلار نقدی امروز با افزایش 5 تومانی به روز قبل به 3390 تومان رسید، این درحالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد تا 3460 تومان در نوسان بود.

    وارد شدن سیل تقاضای خفته پس از توافق هسته ای برای واردات در کنار تقاضای فصلی برای سفرهای زیارتی و تفریحی و بالا قیمت دلار درکشورهای همسایه، احتمال کاهش قیمت دلار را با وجود عرضه های سنگین صرافی بانک ها و خوش بینی به اجرای توافق هسته ای کاهش داده است.

      بازار اونس جهانی
    اونس طلای جهانی در هفته گذشته در روندی کاهشی قرارگرفت، انتظار برای رویداد مهم برگزاری نشست جلسه شورای سیات گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در کنار ارائه آمار و داده های مثبت از وضعیت اشتغال و میزان تورم در بخش تولید باعث افزایش گمانه زنی ها و احتمالات نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا تا پایان سال شد.

    این هفته نیز مهم ترین تمرکز بازار های مالی جهان به اعلان نتایج این نشست در روز پنج شنبه خواهد بود و معامله گران بازارهای مالی جهان در انتظار این تصمیم ها هستند تا ببینند فدرال رزرو آمریکا چه تغییری در میزان بهره و سیاست های محرکی پولی خود پس از نزدیک به 10 سال صورت خواهد داد. خبر هفته آینده می تواند نشانه ای از یک تغییر مهم در حرکت اونس طلا و وضعیت بازار های مالی جهان باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی