عصر بازار

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای انشعابات آب و برق مسکن مهر

عصر اعتبار- نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: به دلیل کمبود اعتبار، امسال تنها ۶۰۰ میلیارد ریال برای تامین و نصب انشعابات آب و برق مسکن مهر کشور اختصاص یافته است.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای انشعابات آب و برق مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا امیرکمالی عصر شنبه در نشست شورای مسکن لرستان افزود: امسال در این خصوص دو هزار میلیارد ریال ردیف اعتباری برای وزارت نیرو لحاظ شده بود که به دلیل مشکلات مالی این رقم به 600 میلیارد ریال کاهش یافت.
    وی اظهار کرد: بقیه دو هزار میلیارد ریال اعتبار در صورتی که منابع مالی وزارت محقق شود، تخصیص می یابد.
    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر بیان کرد: پارسال نیز در شرایط مالی نامساعد سه هزار و 100 میلیارد ریال توسط وزارت نیرو پرداخت شده و 170 هزار واحد با تکمیل زیرساخت آب و فاضلاب و برق به متقاضیان تحویل شد.
    وی ادامه داد: بر اساس فهرست بهای سال 93، 56 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تکمیل زیرساخت های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکن مهر کشور برآورد شده که سهم لرستان از این میزان 700 میلیارد ریال بود.
    وی ادامه داد: پارسال پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاضلاب واحدهای مسکن مهر مصوب و تلاش شد این اعتبار در همه استان ها توزیع شود.
    امیرکمالی نسبت به پرداخت اعتبارات کافی به لرستان در حوزه زیرساخت های آب و فاضلاب و برق مسکن مهر استان قول مساعد داد.

    * انشعاب آب و فاضلاب هفت هزار واحد مسکن مهر لرستان در انتظار اعتبار
    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: اکنون انشعاب آب و فاضلاب هفت هزار واحد مسکن مهر استان به دلیل نبود اعتبار نصب نشده است.
    حمید رضا کرموند عصر شنبه در نشست شورای مسکن لرستان افزود: با توجه به اعتبارات اندک آبفا به ویژه در حوزه اعتبارات جاری، امکان تامین اعتبار برای نصب انشعابات مسکن مهر وجود ندارد.
    وی اظهار کرد: برای این مهم باید یک تخصیص اضطراری در نظر گرفته شود که اختصاص 40 میلیارد ریال تا پایان سال در این راستا ضروری است.
    وی با بیان اینکه در زمان حاضر نقدینگی برای خرید شیرآلات و کنتور در آبفا لرستان موجود نیست، ادامه داد: دیون پیمانکاران و مشاوران مسکن مهر نیز پرداخت نشده است.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان نیز گفت: متاسفانه مصوبات نشست هایی که اردیبهشت پارسال در وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل انشعابات برگزار شد، تاکنون اجرایی نشده است.
    محمد بحرینی افزود: در این نشست 270 میلیارد ریال سهم برق از مسکن مهر بوده که تاکنون پرداخت نشده و این در حالی است که شرکت برق لرستان ترانس و کنتورهای مورد نیاز مسکن مهر را به سختی تهیه می کند.
    گفتنی است از مجموع بیش از 45 هزار واحد سهمیه مسکن مهر لرستان تاکنون 26 هزار واحد تحویل شده و 780 میلیارد ریال برای تامین انشعابات آب وبرق سایت های مسکن مهر استان نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو