عصر بازار

علت مشکل جانبازان در دریافت خدمات بیمه تکمیلی چیست؟

عصر اعتبار- چندیست که بحث بیمه تکمیلی برای جانبازان به دغدغه‌ای برای ایثارگران تبدیل شده است. و هنوز جانبازان نسبت به بیمه تکمیلی خود نگران بوده و خواهان توضیحات بیشتر و رسیدگی دقیق‌تر مسئولین بنیاد به این امر شده‌اند.

علت مشکل جانبازان در دریافت خدمات بیمه تکمیلی چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، چندی پیش در همایش «تبیین نقش نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر» حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با اشاره به موضوع «بیمه جانبازان» گفت: سال گذشته طبق بند ج تبصره 16 اعلام شد شاغلین هم زیرپوشش بنیاد بیایند، منتها مصوب شد از سرجمع بودجه سازمان‌ها کم شود و به بنیاد داده شود و با مشکلاتی که داشتیم یک سال این کار انجام شد. این کار برای سال بعد هم تمدید شد. اما در نهایت دوباره به حالت اولیه برگشت.
    حجت الاسلام شهیدی محلاتی در حاشیه دیدار چهره به چهره با ایثارگران تربت حیدریه در خصوص برخی گلایه‌مندی‌ها، مبنی بر هزینه درمان و بیمه ایثارگران گفت: موضوع درمان ایثارگران با تصویب مجلس شورای اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار و قرار بر این شد تا از سرجمع اعتبارات سازمان‌های مربوطه کم شده و بنیادشهید بحث درمان ایثارگران را به عهده بگیرد. این موضوع در سال 92 تا حدودی اجرا شد، اما در سال 93 بحث بیمه و درمان ایثارگران شاغل به حالت اولیه برگشت و قرار بر این شد تا از ابتدای شهریور امسال تمامی مبحث بیمه و درمان شاغلین و بازنشسته‌های سازمان‌ها برعهده نهادهای خدمتی خودشان باشد.
    رئیس بنیاد شهید همچنین روز یکشنبه هشتم شهریور ماه در گفتگویی تصریح کرد: بر اساس توافق به عمل آمده با جناب آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بیمه درمانی کلیه ایثارگران اعم از شاغلین، بازنشستگان و غیر شاغلین همانند سال گذشته تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد داشت.
    چندیست که بحث بیمه تکمیلی برای جانبازان به دغدغه‌ای برای ایثارگران تبدیل شده است و هنوز جانبازان نسبت به بیمه تکمیلی خود نگران بوده و خواهان توضیحات بیشتر و رسیدگی دقیق‌تر مسئولین بنیاد به این امر شده‌اند.
    محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بیناد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با تسنیم گفت: هیئت دولت این دسترسی را داده که همه ایثارگران اعم از شاغلین و غیر شاغلین به غیر از نیروهای مسلح برای موضوع بیمه تکمیلی از حوزه بنیاد شهید وارد شوند. بیمه ایران هم موظف شده است که این کار را انجام دهد. در روز چهارشنبه 18 شهریور ماه 94 رئیس جمهور به حوزه معاون اول خود نامه‌ای را مرقوم کرده بود تا کار به سرعت انجام شود و فکر می‌کنم طی امروز و فردا تمام مسائل بیمه ایران حل شود. البته بیمه ایران در حوزه پذیرش هم کمکاری نداشته است.
    سیما منافی، رئیس اداره دارو و تجهیزات پزشکی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در خصوص گلایه برخی جانبازان برای پرداخت آزاد هزینه های درمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: قرارداد بیمه تکمیلی اول شهریور ماه تمام شد و همان بیمه ایران هم دوباره برنده مناقصه جدید شد و قرار داد بست اما برای انعقاد قرار دوم؛ یک سری سلسله کارهای اداری باید انجام شود ممکن است دو هفته یا سه هفته وقفه‌ اداری پیش بیاید اما در این مدت خدمات قطع نمی‌شود بیمه ایران حتی در ماه شهریور بنا بر قرارداد قبلی خدمت را تمدید و ارائه کرد تا شیوه نامه ‌های جدید اجرایی امضا شود.
    وی ادامه داد: وقفه‌ای هم ایجاد می‌شود از نظر نوشتن قرارداد و شیوه نامه است از نظر گرفتن خدمت، فاصله‌ای نمی‌افتد هر بیمه‌ای هم که در مناقصه برنده شود نمی‌توانیم به بیمار بگوییم بگذار اول قرارداد ببندیم بعد تو برو جراحی شو یا دارویت را بگیر چون درمان بحثش اینطور نیست که فاصله‌ای بیفتد، فرد تحت هر شرایطی یا با بیمه جدید یا با همان بیمه قبلی خدمت را می‌گیرد. خود خدمات که توسط بیمار بعنوان مشتری دریافت می‌شود پیوسته است و مشکلی در آن به وجود نمی‌آید.
    رئیس اداره دارو و تجهیزات پزشکی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر کسی در این میان به مشکل خورده و یا بیمه تکمیلی‌اش متوقف شده، احتمالا شاغل دستگاهی بوده است. صحبتی شد که شاغلین دیگر تحت پوشش بنیاد شهید نباشند. گفتند به این‌ها معرفی نامه بدهیم یا ندهیم؟ برای کسانی که تحت پوشش بنیاد بودند این وسط هیچ مشکلی نبود. مشکل شاغلین هم حل شد این مشکل برای بنیاد نبود مصوبه‌ای از بالا آمده بود که شاغلین دیگر تحت پوشش بنیاد نباشند این قضیه عملاً نمی‌توانست اجرایی شود  آقای دکتر عباسپور نیز این مشکل را صحبت کردند. الان معرفی نامه دادند و مشکل برطرف شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو