عصر بازار

معاون نعمت زاده اعلام کرد:

تولید ۸۰ کیلو طلا از زرشوران

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت از برنامه ریزی برای توقف خام فروشی سنگ آهن تا انتهای سال ۹۵ خبر داد و گفت: کارخانه ایرانی زرشوران ۸۰ کیلوگرم طلا تولید کرد.

تولید ۸۰ کیلو طلا از زرشوران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان گفت: در رابطه با برخی حوزه های معدنی و از جمله سنگ آهن تمام تلاش دولت این است که از خام فروشی جلوگیری شود که به این ترتیب هدف ما این است که از فروش سنگ آهن به بازارهای صادراتی جلوگیری کرده و واحدهای تولید کنسانتره و گندله به بهره برداری رسد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر همین اساس، وزارت صنعت تلاش دارد تا منابع مالی لازم برای پروژه ها را تامین کرده و با شیوه های حمایتی بتواند خام فروشی را متوقف کند که در این راستا برداشتن عوارض صادراتی کنسانتره موجب شد تا یک پله از خام فروشی فاصله گرفته و به سمت تولید با ارزش افزوده بالاتر پیش رویم.

    وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، قرار بر این است که تا پایان سال 95 خام فروشی در حوزه سنگ آهن به طور کامل متوقف شود و واحدهای تولیدی به سمت تولید آهن اسفنجی و شمش پیش رود.

    کرباسیان ادامه داد: در حوزه های دیگر از جمله طلا و مس نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و اخیرا کارخانه طلای زرشوران که با تکنولوژی کاملا بومی راه اندازی شده، توانسته است 80 کیلوگرم طلا تولید و بالغ بر 50 کیلوگرم از آن را در هفته گذشته به فروش برساند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه هایی همچون مس، آلومینیوم و فولاد نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده و البته استراتژی ما این است که تمرکز بیشتری بر روی اکتشاف عناصر نادر خاکی انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی