عصر بازار

با خمره های طلا در محاصره پلیس!

عصر اعتبار- نقشه گنجی که مردان جوان در‌ اختیار داشتند نشان می‌داد که خمره‌های طلا در حیاط خانه‌ای قدیمی مدفون هستند. آنها با اجاره این خانه، عملیات حفاری را شروع کردند اما زمانی که نقشه‌شان به موفقیت رسیده بود، خود را در محاصره پلیس دیدند.

با خمره های طلا در محاصره پلیس!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ساعت 24، چند‌ماه قبل دو جوان یزدی در جمع دوستانشان شنیدند که پیرمردی نقشه گنج دارد و آن را می‌فروشد. آنها تصور می‌کردند که اگر نقشه گنج را بدست آورند به زیرخاکی‌های عتیقه خواهند رسید و زندگیشان از این‌رو به آن رو خواهد شد.

    برای همین روز بعد وقتی آفتاب طلوع کرد سراغ پیرمرد رفتند و با پرداخت مبلغی کلان، یک‌تکه کاغذ قدیمی که روی آن چندین علامت وجود داشت خریدند. آنها دل را به دریا زدند تا هر طور شده به گنج دست پیدا کنند. جست‌و‌جو‌گران گنج باید به سراغ کسی می‌رفتند که راز آن علامت‌ها را می‌دانست و این کمی برایشان دشوار بود.

    سرانجام بعد از مدتی پرس‌و‌جو و تحقیق موفق شدند شخصی را پیدا کنند که مدعی بود نقشه‌خوان است. او می‌گفت که طبق نقشه، گنج در یک خانه ویلایی در منطقه بافت قدیمی یزد است و نقطه‌ها مختصات آن خانه است.

    دو پسر جوان راهی خانه قدیمی شدند و دریافتند مستأجری که در آنجا زندگی می‌کرد به‌تازگی خانه را تخلیه کرده است. این بهترین فرصت بود تا خانه را از صاحبش اجاره کنند به این امید که شاید به گنج برسند.

    دو پسر جوان موضوع را با دو نفر از دوستانشان که در تهران زندگی می‌کردند در میان گذاشتند و آنها نیز راهی شهرستان یزد شدند تا به گروه جست‌و‌جو‌گر بپیوندند. مردان جوان خانه قدیمی را با مبلغ بالایی اجاره کردند و برای رسیدن به گنج دست به‌کار شدند. مرد نقشه‌خوان گفته بود که عتیقه‌ها درست در وسط حیاط خانه است برای همین اقدام به حفر چاهی در حیاط خانه کردند تا اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد.

    مدتی بود که اهالی محل متوجه رفت‌وآمد‌های مشکوکی به خانه قدیمی شده بودند. آنها موضوع را به پلیس اطلاع دادند و تیمی از مأموران با دستور سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس امنیت عمومی یزد تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. آنها با زیرنظر گرفتن خانه ویلایی دریافتند که گروهی از مدت‌ها قبل با بیل و کلنگ اقدام به تخریب خانه کرده‌اند که سرانجام چند روز پیش با دستور قضایی مأموران وارد مخفیگاه آنها شدند و با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند.

    متهمان یک چاه 15 متری برای دستیابی به عتیقه‌های زیرخاکی کنده بودند که با حضور پلیس غافلگیر شدند. هر چهار متهم پرونده پس از دستگیری ادعا کردند که چاه را حفر کرده‌اند به این امید که به گنج برسند اما رو دست خوردند و هر چه مرد نقشه‌خوان گفته بود، دروغ بوده و گنجی در کار نبوده‌ است. با این حال مأموران به جست‌وجو در داخل خانه قدیمی پرداختند تا اینکه موفق به کشف دو خمره عتیقه شدند. با کشف این خمره‌ها مشخص شد که متهمان پس از پیدا کردن آنها در جست‌و‌جوی مشتری بودند تا با فروش آنها تجهیزات بیشتری برای حفاری خانه قدیمی بخرند که از سوی پلیس دستگیر شدند.

    در ادامه دو خمره کشف شده در‌ اختیار سازمان میراث فرهنگی یزد قرار گرفت و کارشناسان بعد از بررسی اعلام کردند که هر دو خمره قدمت تاریخی دارند و متعلق به دوران سلجوقیان هستند که ارزش زیادی دارند.

    هم‌اکنون تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد تا ابعاد پنهان پرونده آشکار شود.  

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی