عصر بازار

قائم مقام توانیر تشریح کرد:

جزئیات بیمه مشترکان برق بابت خسارات وارده به لوازم خانگی ،آتش سوزی و هزینه های پزشکی

عصر اعتبار- قائم مقام مدیرعامل و معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی شرکت توانیر گفت: براساس قرار داد سال جاری با شرکت بیمه گر بابت خساراتی که به تجهیزات و لوازم خانگی برقی وارد می شود ، آتش سوزی ناشی از برق ، جبران هزینه های پزشکی ، غرامت فوت و جبران هزینه های نقص عضو مشخص شد.

جزئیات بیمه مشترکان برق بابت خسارات وارده به لوازم خانگی ،آتش سوزی و هزینه های پزشکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، داود منظور افزود: بابت خساراتی که به تجهیزات و لوازم خانگی برقی وارد شود پنج میلیون ریال، آتش سوزی ناشی از برق 111 میلیون ریال، جبران هزینه های پزشکی 55 میلیون ریال، غرامت فوت 335 میلیون ریال و جبران هزینه های نقص عضو 280 میلیون ریال سقف پرداخت در نظر گرفته شده است.
    وی در تشریح جزئیات بیمه مشترکان اظهار داشت : براساس قانون بودجه امسال به هریک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذیربط اجازه داده شده هر دو ماه از هر دستگاه واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ یکهزار ریال و از هر دستگاه واحد مسکونی مشترک برق مبلغ 500 ریال اخذ نمایند و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار، آتش سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی گاز و برق از طریق شرکتهای بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.
    به گفته منظور ، این مبالغ به عنوان درآمد شرکتهای ذیربط وزارتخانه های نفت و نیرو به حساب نمی آید و مشمول مالیات نمی شود.
    وی افزود: سالانه مناقصه بیمه مشترکان برق پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می شود که در نتیجه امسال یکی از شرکت بیمه که پیشنهاد مناسبی در خصوص بیمه مشترکان برق ارائه داد ، به عنوان بیمه گر انتخاب شد.
    قائم مقام مدیرعامل و معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی شرکت توانیر یادآور شد: مشترکان تا 15 روز پس از اختلال برق که موجب بروز یکی از موارد یاد شده باشد، می توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکتهای توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند و در نتیجه پس از بررسی مدارک نتیجه گیری، خسارات توسط بیمه گر براساس مبالغ مزبور پرداخت می شود.
    پیش از این براساس دستورالعمل نحوه بررسی و برآورد خسارت به مشترکین خانگی به صراحت آمده است که تمام خسارت های مالی و جانی ناشی از برق باید توسط شرکت توزیع مربوطه پرداخت شود .
    برپایه دستورالعمل مربوطه ،خسارت های کمتر از 150 هزار تومان نیازی به ارسال به کمیته تعیین خسارت شرکت توزیع برق ندارد ، اما در صورت اعتراض به همین خسارت های کمتر از 150 هزار تومان و یا خسارت های بیش از این میزان باید پرونده به کمیته عالی تعیین خسارت که خود متشکل از چندین عضو عالی رتبه شرکت است، ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو