عصر بازار

قیمت سکه تحویل شهریور و اسفند یکسان شد

عصر اعتبار- قیمت سکه در معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالای ایران در سررسید ماه جاری با سررسید ۶ ماه آینده روی رقم ۹۱۰ هزار تومان ایستاد.

قیمت سکه تحویل شهریور و اسفند یکسان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روز گذشته از چهار سررسید فعال بازار آتی، سکه شهریور ماه با افزایش 0.22 درصدی با نرخ 910 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 906 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0.26 درصدی را نسبت به روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 906 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.03 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 910 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0.14 درصدی را به ثبت رساند.

    به گفته سلیمانی یکی از کارشناسان بازار آتی، عامل اصلی نوسان رو به پایین قیمت ها و به هم رسیدن سررسیدهای شهریور و اسفند، پیش بینی های منفی از آینده اونس و دلار بوده است.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به یک هزار و 502 قرارداد به ارزش بیش از 136 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیر نبود و نوسان قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 911 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم سکه در این بازار داخلی با قیمت 466 هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 256 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    از سویی تحلیلگران برجسته اقتصادی نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلای جهانی مهمترین متغیر تاثیرگذار بر روند قیمت سکه در بازار داخلی است در روزهای آینده تحت تاثیر یک عامل بسیار مهم قرار خواهد گرفت و آن عامل نیز برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

    به عقیده این کارشناسان بازارهای بین المللی در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا احتمالا با نوساناتی روبرو خواهد شد.

    طبق نظرسنجی کیتکو نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده 50 به 50 است. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا از نشست فدرال رزرو متضرر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی