عصر بازار

یک مقام مسئول بانک مرکزی اعلام کرد:

تولید سکه ۲.۵ بهار به قیمت روز

عصر اعتبار- معاون تولید سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: سکه‌های ۲.۵، ۵ و ۱۰ بهار آزادی به صورت سفارشی ضرب و تولید و به عنوان مدال شناخته می‌شوند و قیمت آن براساس نرخ روز سکه و طلا محاسبه می‌شود.

تولید سکه ۲.۵ بهار به قیمت روز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود آذرمهر در مراسم بازدید خبرنگاران از مراحل چاپ اسکناس و ضرب سکه در بانک مرکزی گفت: در حال حاضر سکه های 2.5، 5 و 10 بهار آزادی به صورت سفارشی ضرب و تولید و به عنوان مدال شناخته می شوند. قیمت آن هم بر اساس قیمت روز سکه و طلا محاسبه می شود و بازار آن را تعیین می کند.

    معاون تولید سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه برخی از دستگاه های چاپ اسکناس از سال 62 فعالیت می کنند و در حال حاضر اسکناس های 20 تومانی و 50 تومانی توسط این دستگاه ها چاپ می شود، افزود: این دستگاه ها متعلق به 32 سال پیش است.

    وی با اشاره به اینکه تمام مراحل چاپ و تولید اسکناس به جز مرکب در داخل کشور انجام می شود، تصریح کرد: روزانه 50 هزار ورق کاغذ وارد مراحل چاپ می شود که از هر یک از آنها 24 قطعه اسکناس تولید می شود. ظرفیت تولید کاغذ اسکناس سالیانه حدود 2 هزار و 500 تن است.

    به گفته آذر مهر، امسال تولید اسکناس 10 هزار تومانی در برنامه بانک مرکزی نبوده و این در حالی است که نیاز تولید و انتشارر را سالیانه شورای پول و اعتبار تعیین و مصوب می کند. هر قطعه اسکناس نیز از زمانی که تولید می شود تا زمانی که از سازمان تولید اسکناس خارج شود، یک ماه به طول می انجامد.

    معاون تولید سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی همچنین در بازدید از مراحل تولید شمش طلا گفت: از هر یک قطعه شمش طلای 8 کیلویی، هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی تولید می شود.

    آذرمهر، فعالیت کاری چاپخانه در طول سال را 270 روز اعلام کرد و گفت: این مجموعه تولید هرگونه گذرنامه، شناسنامه و اوراق بهادار را نیز برعهده دارد، همچنین بانکها سفارش دهنده چک‌ها هستند و بانک مرکزی تولید آنها را بر عهده دارد.

    وی، ساعت شیفت کارکنان این سازمان در حوزه چاپخانه را از 7 تا 17 اعلام کرد و با بیان اینکه کارکنان این سازمان در محلی با رطوبت 55 درجه، دمای 20 درجه و محیطی پر از سر و صدا به فعالیت مشغول هستند، گفت: تولید اسکناس براساس نیاز و اعلام کمیته پولی و بانکی انجام می‌شود.

    معاون تولید سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی به برنامه آینده بانک مرکزی برای پروسه چاپ چک اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تا پروسه از ابتدا تا انتهای چاپ چک را در محل چاپخانه انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو