عصر بازار

موافقت بانک مرکزی با افزایش تسهیلات مسکن مهر

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تصویب افزایش سقف وام در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی خبر داد و گفت : با دستور رئیس کل بانک مرکزی این موضوع برای بررسی به شورای پول و اعتبار ارجاع داده شده است.

موافقت بانک مرکزی با افزایش تسهیلات مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تصویب افزایش سقف وام در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی خبر داد و گفت : با دستور رئیس کل بانک مرکزی این موضوع برای بررسی به شورای پول و اعتبار ارجاع داده شده است.

    وی افزود : پارسال شورای پول و اعتبار با افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر (از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان) موافقت کرد اما به علت اینکه سقف اعتبارات تسهیلات 50 هزار میلیارد تومان ثابت مانده بود امکان افزایش این تسهیلات برای تمام واحدهای مسکن مهر وجود نداشت و تسهیلات 30 میلیون تومانی فقط مشمول 270 هزار واحد مسکونی شد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود : وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد سقف تسهیلات مسکن مهر پنج هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد و سقف تسهیلات 55 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین شود.

    وی افزود : بعد از نامه وزیر راه و شهرسازی، معاون اول رئیس جمهور نیز از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا در جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر که تعهد جدی دولت است افزایش سقف تسهیلات به 55 هزار و 500 میلیارد تومان بررسی شود.

    مهرآبادی گفت: این مبلغ از محل وصول اقساط مردم قابل تامین است و نیازی به استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی وجود ندارد.

    وی افزود : از 106 هزار و 500 واحد مسکن مهر که سهم اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرهای بیش از 25 هزار نفر است ، هفته پیش 91 هزار و 500 واحد به بهره برداری رسید.
    مهرآبادی گفت : 15 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در شهرهای بیش از 25 هزار نفر استان تهران تا پایان امسال تکمیل و واگذار می‌شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت : تعداد واحدهای مسکن مهر استان تهران اعم از شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه، شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و بیش از 25 هزار نفر جمعیت حدود 330 هزار واحد است که غیر از واحدهای مسکن مهر شهرهای بیش از 25 هزار نفر که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، ساخت‌وساز سایر واحدها با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال 95 کامل خواهد شد. 

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی