عصر بازار

معاون طیب نیا اعلام کرد:

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه دارندگان سهام عدالت هنوز مالک آن نیستند، به ابهامات آزادسازی سهام عدالت پاسخ داد.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی درباره آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت در شورای عالی اصل 44 مطرح شد و اعضای شورا نظرات خود را درباره آن اعلام کردند و مقرر شد که اگر اعضا نظر تکمیلی در این زمینه دارند، ارائه کنند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه منتظریم که لایحه به تصویب هیات دولت برسد و سپس به مجلس برای تصویب نهایی ارائه شود، افزود: در آن زمان بخشی از ابهاماتی که در مسیر اجرای طرح سهام عدالت و آزادسازی آن وجود دارد، از بین خواهد رفت.

    وی در پاسخ به این سوال که دارندگان سهام عدالت نسبت به اینکه این سهام سودی برای آنها ندارد و قابل خرید و فروش نیست، ناراضی هستند، عنوان کرد: به دلیل اینکه ارزش اولیه، اسمی و ارزشی که مورد معامله قرار گرفته است، هنوز پول هایش از طریق مشمولان بابت سود سهام به خزانه واریز نشده، این افراد مالک سهام عدالت شناخته نمی شوند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه در اوایل سودی به دارندگان سهام عدالت پرداخت شد که مجلس هم متوجه غیرقانونی بودن اینگونه پرداخت ها شد و بر این اساس جلوی آن گرفته شد، تصریح کرد: باید 10 سال به اتمام برسد تا مشخص شود که آیا از محل سود سهام این مبلغ قابل تأدیه خواهد بود یا خیر؟

    وی ادامه داد: بر اساس قانون به میزان سود پرداختی مشمولان و یا به میزان آورده آنها سهام عدالت آزادسازی خواهد شد، مگر اینکه در آینده اتفاق دیگری بیافتد ولی به هر حال تکلیف سهام عدالت تا پایان سال 95 مشخص خواهد شد و باید تا تیرماه 95 صبر کنیم.

    پوری حسینی خاطرنشان کرد: در این زمان پس از شناسایی و تقسیم سود توسط شرکت ها، سازمان خصوصی سازی بدهی هر فرد دارنده سهام عدالت را به وی اعلام خواهد کرد و پس از آن این افراد 6 ماه فرصت خواهند داشت که از محل پرداخت های نقدی، بدهی شان را پاس کنند و پس از آن در اوایل سال 96 قادر خواهیم بود که متناسب با میزانی که از محل سود سهام پول پرداخت شده و یا از محل آورده نقدی سهام عدالت را آزادسازی کنیم، مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی