عصر بازار

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مصوبه کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان بازبینی می شود

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد طرح کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان در آینده نزدیک در مجلس خبر داد و گفت: حق بیمه از اضافه کار کارکنان دولت سال ها کسر شده است اما سازمان بیمه تامین اجتماعی زیر بار بازپرداخت آنها در حقوق بازنشستگی نمی رود.

مصوبه کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان بازبینی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرج الله عارفی افزود: شورای نگهبان مصوبه طرح استفساریه ماده (59) قانون برنامه پنجم توسعه درمورد لغو بخشنامه قطع کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان مشمول تامین اجتماعی را مغایر اصل 73 قانون اساسی دانست.
    وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی به دلیل رد این طرح آن را با تغییراتی که مد نظر شورای نگهبان است باردیگر بازبینی و به صحن علنی ارایه می کند.
    وی تاکید کرد: این طرح به گونه ای بازبینی می شود که ایراد اصل 73 قانون اساسی در آن وجود نداشته باشد به دلیل این که کارمندان چندین سال حق بیمه از اضافه کار آنها کسر شده است و امروز بیمه گذار زیر بار پرداخت آنها نمی رود.
    به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفتم مردادماه 94 طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که درمورد لغو بخشنامه سال گذشته دولت درخصوص قطع کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان مشمول تامین اجتماعی است را تصویب کردند اما شورای نگهبان پس از بررسی این مصوبه اعلام کرد که با توجه به نظریه تفسیری شماره 76/21/583 مورخ1376.3.10 شورای نگهبان از اصل 73 قانون اساسی، طرح فوق الذکر تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است، لذا از این حیث مصوبه مرقوم مغایر اصل مذکور شناخته می شود.
    نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کارفرمایان و بیمه تامین اجتماعی باید در این زمینه به توافقی دست یابند تا مشکل تعداد زیادی از کارمندان دولت که در شرف بازنشستگی هستند، حل شود.
    عارفی یادآور شد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری باید بیمه گذاران پولی را که در سال های گذشته از اضافه کار کارکنان کسر کرده اند، یک جا پس دهند یا باید جزو سنوات بیمه گذار محاسبه شود.
    وی تصریح کرد: انتخاب یکی از این راه ها با مسوول دستگاه مربوطه و بیمه گذار است که به توافقی بر سر یکی از این دو راه برسند.
    نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد که این مشکل باید به هر صورت حل شود و مجلس راهکار متفاوتی درباره آن را بررسی می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو