عصر بازار

رییس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد:

فروش ۱۰ بلوک ۱۰ میلیارد تومانی برای تامین سرمایه اگزیم بانک

اعتبار- رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه راه‌اندازی بانک صادرات و واردات(اگزیم بانک) با اولویت ارائه تسهیلات به صادرات کالا و خدمات در دستور کار قرار دارد، پیش‌بینی کرد این بانک در نیمه نخست امسال با کسب مجوزها در کیش راه‌اندازی شود.

فروش ۱۰ بلوک ۱۰ میلیارد تومانی برای تامین سرمایه اگزیم بانک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۳:۲۱

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، حمید صافدل با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بانک صادرات و واردات گفت: اگزیم بانک در بسیاری از کشورها وجود دارد و این نیاز در کشور ما هم احساس می‌شد، براین اساس جلساتی با حضور تشکل‌ها و اتحادیه‌های مختلف پیش از سال جاری برگزار شد.

    \r\n

    وی افزود: براساس تصمیم‌ ‌های اتخاذ شده در این جلسات، قرار شد سهام اولیه بانک در قالب 10 بلوک 10 میلیارد تومانی به فروش برسد که بخش خصوصی با استقبال از این مسأله، آمادگی خود را برای خرید سهام بانک و مشارکت در راه‌اندازی اگزیم بانک اعلام کرد.

    \r\n

    صافدل تصریح کرد: راه‌اندازی این بانک با هدف تسهیل در توسعه تجارت و با اولویت ارائه تسهیلات به صادرات کالا و خدمات در دستور کار قرار دارد وهم‌اکنون نیزبه دنبال کسب مجوزهای بانک مرکزی و منطقه آزاد کیش هستیم و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال با کسب مجوزها، این بانک راه‌اندازی شود.

    \r\n

    وی تصریح کرد: راه‌اندازی اگزیم بانک، روابط بانکی با کشورهای هدف تجاری را تسهیل و مشکلات اعتباری مورد نیاز را رفع می‌کند.

    \r\n

    پورسعید خلیلی