عصر بازار

بیمه اتکایی با چالش "واقعیت های جدید" رودررو می شود

عصر اعتبار- در شرایطی که بیمه گران اتکایی سنتی به طور تاریخی از منابع اولیه خود بهره می برند، شرکت های جدید با تهدیدهای بیشتری رو به رو هستند.

بیمه اتکایی با چالش "واقعیت های جدید" رودررو می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیزینس اینشورنس، صنعت بیمه اتکایی با "واقعیت های جدیدی" رو به رو می شود و بیمه گران برای حفظ سوددهی باید نظم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

    موسسه رتبه بندی "ای.ام بست" در گزارش جدید خود آورده است که تغییرات اخیر در بازار بیمه اتکایی بیشتر ساختاری است تا دوره ای؛ پس دیگر نمی توان با قدرت از چالش های قدیمی سخن گفت چراکه این صنعت با واقعیت های جدیدی درگیر است.

    این بازار در حال عملیات با واقعیت های جدیدِ ظرفیت های فراوان است؛ در حالی که درگذشته با چالش های سنتی مانند منابع جایگزین، نرخ پایین بهره بانکی، حضور شرکت های بیمه اتکایی کوچک رو به رو بودند که تنها بر شدت رقابت ها برای پوشش نیازهای مربوط به بیمه اتکایی می افزایند.

    شرکت بیمه اتکایی یا "بیمه مجدد" شرکتی است که شرکت ‌های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می‌کند. طبق قوانین اکثر کشورها، شرکت های "بیمه مستقیم" مجبور به عقد قرارداد های بیمه اتکایی هستند تا منافع مشتریان محفوظ بمانند. افراد و موسسات جان و مال خود را در برابر خسارت‌های احتمالی نزد شرکت‌های بیمه مستقیم، بیمه می‌ کنند. این شرکت‌ها که افراد و اموال بسیاری را در سطح گسترده‌ا ی بیمه می کنند، به نوبه خود در مقابل خطرات سنگین و یا انبوه تعهداتی قرار می‌ گیرند که جبران خسارت‌ های احتمالی آن‌ه ا خارج از توان مالی این شرکت ‌هاست یا اساسا نگهداری این تعهدات فاقد توجیه فنی و اقتصادی است. بدین لحاظ شرکت‌ های بیمه مستقیم نیز معمولا بخشی از تعهدات بیمه‌ ای مازاد بر ظرفیت مالی و فنی خود را مجددا نزد شرکت یا شرکت‌ های بیمه دیگر بیمه می‌ کنند.

    ای.ام بست در ادامه گزارش خود آورده است: در شرایطی که بیمه گران اتکایی سنتی به طور تاریخی از منابع اولیه خود بهره می برند، شرکت های جدید با تهدیدهای بیشتری رو به رو هستند چرا که آنان با استفاده از بازارهای جایگزین به ظرفیت های بیشماری دسترسی دارند.

    این موسسه رتبه بندی اتکایی در ادامه می افزاید که در همین زمان موسسه های خصوصی قدیمی استفاده از شرکت های بیمه اتکایی سنتی را در اولویت قرار داده اند. این موسسه پیش بینی می کند که پروژه های ادغام و تملیک در میان بیمه گران اتکایی سنتی ادامه می یابد چرا که نیاز به انجام عملیات های بزرگتر، جهانی تر و در شاخه های مختلف درک شده است.

    ای.ام بست که در سال 1899 میلادی تاسیس شده است، قدیمی ترین و شناخته ترین موسسه رتبه بندی در جهان است که به رتبه بندی صنعت بیمه در سراسر جهان می پردازد. در حال حاضر، این موسسه شرایط اقتصادی بیش از 10هزار شرکت در 100 کشور را ارزیابی می کند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی