عصر بازار

تحلیل اینوستینگ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در روزهای آینده

عصر اعتبار- بازار جهانی طلا در حالی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را به پایین ترین سطح در ۴ هفته اخیر کاهش داده است.

تحلیل اینوستینگ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 16.30 دلار معادل 1.53 درصد کاهش یافته است. این برای سومین هفته متوالی بوده که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 16 و 17 سپتامبر برگزار شود و روشن شدن وضعیت سیاست های پولی آمریکا تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

    تحلیلگران اقتصادی نظرات متفاوت و متناقضی در خصوص نتایج نشست روزهای چهارشنبه و پنج شنبه فدرال رزرو دارند. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا به علت نگرانی نسبت به نوسانات بازار سهام و اوضاع اقتصادی چین، افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت.

    طی روزهای آینده تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی منتظر اعلام نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در روز پنج شنبه خواهند بود. انتشار آمار و اطلاعات مهم اقتصادی در آمریکا از جمله نرخ تورم و وضعیت خرده فروشی نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

    روز سه شنبه 15 سپتامبر آمارهای مربوط به خرده فروشی در آمریکا تولیدات صنعتی و فعالیت های صنعتی نیویورک منتشر خواهد شد.

    روز چهارشنبه نیز شاخص نرخ تورم آمریکا منتشر می شود. روز پنج شنبه نیز آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا منتشر می شود. وضعیت فعالیت های صنعتی ایالت فیلادلفیا نیز در این روز منتشر می شود.

    بعد از ظهر پنج شنبه نیز بیانیه پایانی نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا منتشر خواهد شد و وضعیت نرخ بهره مشخص می شود.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی طی روزهای آینده نمی تواند تاثیر چندانی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد و شاید افزایش تقاضا در بازارهای چین و هند بتواند تا حدی مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شود.

    فعالان بازار طلا بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1100 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی