عصر بازار

بازار طلا پیش از نشست فدرال رزرو آمریکا با تحولات چشمگیری روبرو نخواهد شد

عصر اعتبار- تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری فت پروفیتس تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد و سرمایه گذاران منتظر اعلام نتایج این نشست هستند.

بازار طلا پیش از نشست فدرال رزرو آمریکا با تحولات چشمگیری روبرو نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، قیمت طلا پس از کاهش برای سومین هفته متوالی طی هفته گذشته، در دو روز اخیر تغییر چندانی نداشته و به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا هستند تا در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در یک سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است. در حالی که دو روز دیگر بیانیه نشست فدرال رزرو منتشر خواهد شد، فعالان بازار طلا احتمال افزایش نرخ بهره در این نشست را 28 درصد اعلام کرده اند.

    بررسی بلومبرگ همچنین نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز 59 درصد خواهد بود. دیوید لینوکس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فت پروفیتس تاکید کرد: در روزهای آینده هیچ کسی نمی خواهد فعالیت چشمگیری در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

    وی در ادامه افزود: هنوز به درستی مشخص نیست که فدرال رزرو در نشست آتی خود چه تصمیمی را خواهد گرفت. ولی به نظر من همه شاخص ها نشان می دهد که دلیلی برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی وجود ندارد. هیچ فشار تورمی در اقتصاد آمریکا وجود ندارد که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی روزهای گذشته با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی مهم آمریکا و چین و اروپا نیز قرار خواهد داشت. روشن شدن وضعیت تولیدات صنعتی چین و اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا پیش از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا بالاتر از سطح حمایتی 1100 دلاری باقی خواهد ماند و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش قیمت طلا تا 1080 دلار وجود خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی