عصر بازار

بررسی عملکرد شش ماهه بانک حکمت ایرانیان با حضور مدیران مناطق سراسر کشور

عصر اعتبار- نشست هم اندیشی مدیران مناطق و مدیران ستادی با مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان ، با محوریت بررسی عملکرد بانک در شش ماهه ابتدایی سالجاری برگزار شد.

بررسی عملکرد شش ماهه بانک حکمت ایرانیان با حضور مدیران مناطق سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اینکه سال 94 سال بسیار مهمی برای کشور در حوزه اقتصادی است خاطرنشان ساخت : در شرایط کنونی ، وضعیت تازه ای با برداشته شدن تحریم ها بوجود آمده و امید تازه ای در میان مردم شکل گرفته است ، اما این نگرانی همچنان از سوی دولت نیز وجود دارد که رفع تحریم ها در کنار فرصت ها ، آسیب های خودش را نیز بدنبال داشته باشد .

    وی افزود : بنابراین همه با نگاهی هوشمندانه ، ضمن رعایت مصالح درون سازمانی و نظارت مستمر در تحقق اهداف حوزه کاری خود ، باید به نحوی عمل کنیم که به بهبود وضعیت کشور کمک نموده و در گسترش فضای آرامش در جامعه سهیم باشیم . حضرت آقا فرمودند برای برون رفت از شرایط فعلی باید به اقتصاد مقاومتی تمسک جوئیم و راهکار اساسی ، دقیقا همین فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است ، بدین معنا که اگر همه مسئولان با این رویکرد حرکت کنند قطعا از این گذرگاه نیز عبور خواهیم کرد .

    توجه به اقتصاد ملی

    در ادامه ایشان با اشاره به جلسه اخیر تعدادی از دولتمردان با مدیران عامل شبکه بانکی کشور گفت :  در جلسه مذکور این مطلب عنوان شد که در حال حاضر دولت در تامین نقدینگی با مشکلاتی روبرو شده است که لازم است با توجه بیشتر به اقتصاد ملی و رعایت الگوی مصرف در این زمینه به دولت محترم کمک کرده تا از این رهگذر سخت نیز سربلند خارج شویم .

    سودآوری

    دکتر عسکرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تاسیس هر بنگاه اقتصادی سودآوری است و اگر غیر از این باشد اساس تشکیل این بنگاه اشتباه است ، چراکه زیان ده خواهد بود. ما باید برای لحظه لحظه خود هدف و برنامه مشخص برای اجرای آن هدف را داشته باشیم تا در قبال تعهد بانک به سهامداران ، مشتریان و ذی نفعان ، وفای به عهد نموده و موفق عمل کنیم .

    ریسک اعتباری

    در طی جلسات مستمر هیات مدیره بانک ، برنامه مشخص در حوزه ریسک اعتباری ترسیم شد تا بتوانیم بهداشت اعتباری را در بانک جاری و ساری کنیم و بحث اعتبارسنجی به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شود. این بدان معناست که تسهیلات به افرادی اعطا می شود که هویت شان برای  ما کاملا مشخص است  تا از این مسیر شاهد کمترین میزان مطالبات معوق باشیم .

    دکتر عسکرزاده افزود : یکی از مشکلاتی که در حال حاضر شبکه بانکی کشور با آن مواجه است ، اختلاف در میزان نقدینگی اعلام شده از سوی بانک مرکزی با میزان سپرده تعهد شده بانک ها است . یعنی اعطای سودهای واهی و بدون کارشناسی از سوی برخی بانک ها و موسسات اعتباری باعث ایجاد بی نظمی در نظام پولی و بانکی کشور شده است .

    وی ادامه داد : در این شرایط ما نباید دنباله روی بانک های دیگر باشیم بلکه خودمان باید پیشرو باشیم. هنگامیکه پولی بدون برنامه و هدف تحصیل شود افسار گسیخته و نامتعارف هم خرج خواهد شد . در سایر کشورهای جهان منابعی که در بانک ها جمع آوری می شود ، با توجه به ضرورت های آن کشور در حوزه صنعت ، کشاورزی و ... الویت بندی می شود و برای صرف آن برنامه ریزی مدونی دارند ، اما متاسفانه در کشور ما این چنین عمل نمی شود .

    معوقات بانکی

    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد : یکی دیگر از مصائبی که اکنون گریبان گیر شبکه بانکی شده است و ما نیز باید مراقبت کنیم تا به این ورطه نیفتیم ، اینست که بانک ها پس از معوق شدن تسهیلاتی که به مشتریان داده اند به سراغ راحت ترین و آخرین راه می روند ، یعنی مصادره وثایق ملکی ؛ در صورتیکه نباید فراموش کرد تبدیل سرمایه های مولد به سرمایه های راکد اساسا اشتباه بزرگی در بانکداری امروز است و یک زنگ خطر بزرگ برای نظام بانکی کشور به حساب می آید .

    کار بانک تولید پول است نه نگهداری  املاک مردم، بنابراین مدام باید پرونده های اعتباری از سوی مسئولان شعب پیگیری و معوقات مدیریت شود و تا زمان آخر رها نشود . البته خوشبختانه ما در حوزه مطالبات معوق عملکرد بسیار خوبی را از خود به ثبت رسانده ایم و لازم است این روند حفظ شود . 

    آموزش

    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت آموزش کارکنان اشاره کرد و افزود : تمامی کارکنان باید دوره های مختلف آموزشی ضمن خدمت را سپری کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن امر خدمت رسانی را به مردم انجام دهند .

    وی ادامه داد : یکی از مهمترین اهداف ما آموزش وآگاه سازی تمامی کارکنان نسبت به ضوابط و دستورالعمل های قانونی است تا آنان نسبت به تمامی مسائل نظام بانکی کشور تسلط و توانایی کافی را داشته باشند.

    وی در پایان خاطرنشان ساخت : از خداوند متعال می خواهم تا به ما این توفیق را بدهد تا قدرشناس نعمت هایش باشیم .

    در تجهیز منابع نسبتا خوب عمل کرده ایم

    جلیل بی نظیر معاون امور بانکی نیز در این  نشست گفت : هدف از برگزاری این نشست بررسی و تجریه تحلیل عملکرد بانک حکمت ایرانیان در شش ماه ابتدایی سالجاری بر اساس اهداف از پیش تعیین شده است تا میزان تحقق اهداف و یا انحراف از اهداف را بررسی کنیم .

    وی افزود : اهدافی که در ابتدای سال برنامه ریزی کردیم بر اساس واقعیات جامعه و توانایی های بانک بوده است .

    بی نظیر در خصوص وصول مطالبات نیز تاکید کرد : ما در این حوزه برای سالجاری ریسک اعتباری یک را در نظر گرفته ایم . در حال حاضر ریسک اعتباری بانک حکمت ایرانیان 4/2 درصد است که این آمار نشان از توفیق ما در بخش تجهیز منابع است . لازم است در شش ماهه دوم با تلاش مضاعف همه مسئولان و کارکنان بانک، این توفیق را افزایش دهیم .  همچنین در بخش سود آوری نیز انتظار می رود که با کنترل هزینه ها و درآمدها بصورت مستمر عملکرد بسیار بهتری در شش ماهه دوم سال داشته باشیم .

    بر اساس این گزارش ، در این نشست یک روزه مدیران مناطق بنابر نیاز ها و دغدغه هایشان در حوزه های گوناگون با مدیران بخش های مختلف ستاد به بحث و تبادل نظر پرداختند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی