عصر بازار

تشکر مرادخانی از بانک پاسارگاد

عصر اعتبار- معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بانک پاسارگاد در پیدا شدن تابلوهای سرقت‌شده از دفتر هنرهای تجسمی کمک موثری کرد، گفت: امیدوارم سوءتفاهم‌های به‌وجودآمده در رابطه با مجموعه بانک پاسارگاد از بین برود.

تشکر مرادخانی از بانک پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی مرادخانی درباره‌ی توضیح بانک پاسارگاد مبنی بر این‌که این بانک خیانت امین‌اموال مرکز هنرهای تجسمی را کشف کرده است، اظهار کرد: بانک پاسارگاد از صحبت‌های آقای ملانوروزی در گفت‌وگو با ایسنا برداشت نادرستی داشت و به نظرم یک سوءتفاهم پیش آمده بود.

    او ادامه داد: این اتفاق طبیعی است و در دنیا مجموعه‌دارها گاهی آثاری را می‌خرند که بعدها معلوم می‌شود سرقتی یا متعلق به دولت هستند و خیلی زود آثار را به صاحبان اصلی‌شان برمی‌گردانند. بنابراین این اتفاق، عجیب نبود. کسانی که به این آثار دسترسی داشتند شرایط خوبی را فراهم کردند که این آثار برگردد. ما از بانک پاسارگاد به‌خاطر اقداماتش در این زمینه تشکر می‌کنیم.

    وی اظهار کرد: بانک پاسارگاد در این مدت به‌عنوان یکی از حامیان حوزه هنرهای تجسمی فعالیت خوبی کرده است و با شناختی که نسبت به این قضیه داشت، کمک زیادی به ما کرد. آن‌ها توانستند این مجموعه را خوب شناسایی کنند و باعث شوند اموال و امکانات ملت در جای اصلی خود قرار گیرد.

    معاون هنری وزیر ارشاد گفت: من بارها گفته‌ام قرار من این است که هر اتفاقی افتاد و مسأله‌ای پیش آمد، وقتی کارهایش انجام شد، آن را اعلام می‌کنیم. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. این گفته شدن باعث می‌شود مراقبت‌ها بالا برود و حواس‌ها جمع شود تا ان‌شاءالله دیگر از این اتفاق‌ها نیفتد. امیدوارم بعد از این حراست، مجموعه‌ها و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حواس‌شان باشد و بدانند که همه‌چیز بالاخره معلوم می‌شود. امیدوارم سوءتفاهم پیش‌آمده از نظر دوستان روشن شده باشد. ما از بانک پاسارگاد هم به‌عنوان مجموعه حامی و طرفدار هنرهای تجسمی تشکر می‌کنیم.

    او به بازگردانده شدن تمام آثار خارج‌شده از مجموعه دفتر هنرهای تجسمی اشاره و اظهار کرد: با پیگیری اداره آگاهی و مسؤولان معاونت هنری، همه‌ آثاری که از این مجموعه خارج شده بودند، آهسته‌آهسته سر جای خود بازگردانده شدند. البته کمک همه هنرمندان و کسانی که در این زمینه دست‌اندرکار بودند نیز قابل توجه است. بعضی از این افراد در جریان قضیه، مشکوک شده بودند که این آثار را جایی دیده‌اند و این مشکوک شدن خیلی به ما کمک کرد. خانم اقبال، آقای کیارس، آقای نامی و آقای متین‌فر با تماس‌ها و همکاری‌شان در این زمینه به ما کمک کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

    مرادخانی همچنین به بازگرداندن دوباره آثار خارج‌شده از موزه هنرهای معاصر به گنجینه این مرکز اشاره و بیان کرد: این آثار که چند سال پیش از موزه هنرهای معاصر خارج شده بودند، بعد از پیدا شدن دوباره به مجموعه موزه اضافه شدند تا در شرایط مطلوب و خوبی نگهداری شوند. کسانی که در این زمینه فعال بودند به میدان آمدند و کار را روشن کردند و این اتفاق خوبی بود.

    او درباره‌ رسیدگی به پرونده خیانت امین‌اموال نیز گفت: روند دادگاه امین‌اموال ادامه خواهد داشت. کسی که به‌عنوان امین‌اموال این آثار را تحویل گرفته بود و باید از آن‌ها به‌درستی مراقبت می‌کرد، متأسفانه با شرایطی که فراهم شده بود، بدون هیچ اجازه‌ای و به‌تدریج این آثار را با شرایط خاص خارج کرده بود. مثلا تعدادی از این آثار را به‌صورت لوله‌شده خارج کرده یا به شیوه‌های دیگر، دور از چشم مسؤولان حراست، آن‌ها را بیرون برده بود.

    مرادخانی همچنین اضافه کرد: این شخص کارمند تازه‌وارد به دفتر هنرهای تجسمی نبود، بلکه از قدیمی‌های این مجموعه به‌شمار می‌آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو