عصر بازار

وزیر اقتصاد با تأیید سیاست های بیمه مرکزی تصریح کرد:

صنعت بیمه در مسیر درستی حرکت می کند

عصر اعتبار- وظیفه صنعت بیمة کشور پوشش خطرها و ریسک هاست و اگر خود صنعت بیمه با ریسک مواجه باشد نمی تواند وظایف خود را بخوبی انجام دهد.

صنعت بیمه در مسیر درستی حرکت می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه ذات صنعت بیمه امیدبخشی است، انتظار می رود که شرکت های بیمه از امن ترین فضاها باشد.
    وی با اشاره به این مطلب که در سالیان اخیر مشکلات عدیده ای در بخشی از نظام بانکی و صنعت بیمه وجود داشت گفت: این مشکلات به دلایل عدم توانگری شرکت ها و عدم نظارت صحیح بر آنها ایجاد شد و کل بازارهای مالی را با خطر مواجه کرده است.
    طیب نیا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: صنعت بیمه با عمر نسبتا طولانی خود در جامعه گسترش پیدا نکرده و اگر لطمات دیگری بر این صنعت وارد شود؛ نمی تواند به جایگاه اصلی خودش برسد.
    رئیس مجمع بیمه مرکزی با تأکید بر افزایش توانگری شرکت های بیمه گفت: در این مسیر باید موضوع افزایش سرمایه شرکت ها را جدی بگیریم و وضعیت مالی و حرفه ای متقاضیان شرکت های جدید نیز باید مورد تأئید بیمه مرکزی باشد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قرار نیست بیمه مرکزی به عنوان رقیب شرکت های بیمه عمل کند و خوشبختانه سیاست های صحیح بیمه مرکزی با عث شده که بیمه های اتکایی کاهش یابند.
    وی با اشاره به توسعه نیافتگی بخشی از صنعت بیمه گفت: سهم بیمه های زندگی از پُرتفوی صنعت بیمه بسیار اندک است و کشور ما در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه رشد چندانی نکرده است.
    وی افزود: علیرغم این که بخشی از صنعت بیمه از حوزه های بیمه های بازرگانی خارج شده اما ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کرده است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سهم 46 درصدی بیمه ایران در پُرتفوی صنعت بیمه گفت: این آمار نشان  می دهد که سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است و این موضوع ناشی از این نیست که بیمه ایران ناتوان عمل کرده است بلکه به دلیل تلاش بخش خصوصی در این عرصه است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی نقش بیمه ایران در صنعت بیمه کشور را در این عرصه معرفی ابزارهای نوین و جا انداختن آنها دانست و گفت: با سیاست های اتخاذ شده از طرف بیمه مرکزی، سمت و سوی فعلی صنعت بیمه سمت و سوی درستی است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لغو تحریم ها گفت: با برداشته شدن تحریم ها فضای جدیدی حاکم خواهد شد؛ در چند سال گذشته بخاطر تحریم ها سیستم بانکی و بیمه ای از سیستم های نرمال فاصله گرفته بودند و شرایط جدید علاوه بر استفاده از تجربیات و آثار مثبت شرایط تحریم، می توان به استانداردهای جهانی نزدیک شد.
    1394/06/25

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو