عصر بازار

معاون وزیر تعاون:

بیمه مرکزی تشکیل بیمه تعاون را به تاخیر انداخت

اعتبار- معاون وزیر تعاون گفت: اگرچه برخی ایرادها و اختلاف نظرها میان وزارت تعاون و بیمه مرکزی در زمینه تشکیل بیمه تعاون وجود دارد ولی همچنان امیدواریم تا مقدمات تاسیس بیمه تعاون فراهم شود.

بیمه مرکزی تشکیل بیمه تعاون را به تاخیر انداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۱:۰۲

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از ایسنا، عبدالمجید غریب رضا افزود: مقدمات تشکیل اولین شرکت بیمه تعاونی در کشور در حال فراهم شدن است که در این زمینه طرح برخی ایرادات از سوی بیمه مرکزی مانع از تشکیل و آغاز به کار رسمی این شرکت شد.

    \r\n

    وی در پاسخ به این پرسش که اگر مقدمات تاسیس بیمه تعاون فراهم شده دلیل تاخیر در ایجاد این شرکت چیست؟ گفت: صرفنظر از یک سری ایرادات فنی که در این زمینه مطرح شده است، اختلاف نظرهایی هم میان وزارت تعاون و بیمه مرکزی می‌تواند وجود داشته باشد ولی همچنان امیدواریم تا بیمه مرکزی به عهد خود وفا کند و تاسیس بیمه تعاون امسال به نتیجه برسد.

    \r\n

    معاون وزیر تعاون از تشکیل کارگروه مشترک میان وزارت تعاون و سازمان خصوصی‌سازی برای ورود تعاونی‌ها به عرصه خرید سهام شرکت‌های دولتی خبر داد.

    \r\n

    غریب رضا افزود: در قالب برگزاری نشست‌های دو جانبه بعضی از مقررات مصوب دولت که ممکن است نیاز به انجام تغییرات قانونی داشته باشد را شناسایی و اصلاح خواهیم کرد. این کارگروه تاکنون چندین جلسه داشته و پیشنهادات خوبی هم در آن مطرح شده است.

    \r\n

    وی ایجاد بسترهای قانونی و استفاده از ظرفیت خصوصی‌سازی برای ورود تعاونی‌ها به عرصه خرید سهام شرکت‌های دولتی را از جمله مزیت‌های تشکیل این کمیته مشترک عنوان کرد.

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی