عصر بازار

جزییات تسویه حساب با ۴ بانک

تجارت، صادرات، ملت و رفاه با دولت بی حساب شدند

اعتبار- به گفته‌ وزیر اقتصاد براساس حکم قانون بودجه‌ ۸۹ در سال گذشته حدود ۸‌ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به چهار بانک تجارت، صادرات، ملت و رفاه با مانده‌ تسهیلات از حساب ذخیره‌ ارزی و سهام بنگاه‌ها تهاتر و تسویه شده است.

تجارت، صادرات، ملت و رفاه با دولت بی حساب شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۵:۱۱

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از ایسنا، در اجرای جزء «ص» تبصره 3 قانون بودجه سال 1389 کل کشور، در خصوص تسویه بدهی دولت به بانک‌هایی که حداقل 50 درصد از سهام آنها را به اشکال گوناگون از جمله سهام عدالت واگذار کرده، این مصوبه‌ها در خصوص بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و رفاه کارگران اعمال شد.

    \r\n

    بر این اساس مبلغ 10 هزار و 816 میلیارد ریال از بدهی دولت به بانک صادرات ایران با مانده تسویه نشده تسهیلات اعطایی از «محل حساب ذخیره ارزی» که عاملیت آن به عهده آن بانک است، تهاتر، تسویه و مقرر شد باقیمانده بدهی قطعی دولت بر اساس اعلام سازمان حسابرسی (که معادل 16 هزار و 922 میلیارد ریال اعلام شده است)، از محل فروش سهام شرکت‌های مشمول واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی به حساب آن بانک واریز شود.

    \r\n

    مبلغ 15 هزار و 288 میلیارد ریال از بدهی دولت به بانک تجارت نیز بر با مانده تسویه نشده تسهیلات اعطایی از «محل حساب ذخیره ارزی» که عاملیت آن به عهده آن بانک است، تهاتر و تسویه و مقرر شد باقیمانده بدهی قطعی دولت براساس اعلام سازمان حسابرسی (که معادل 20 هزار و 639 میلیارد ریال اعلام شده است)، از محل فروش سهام شرکت‌های مشمول واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی به حساب آن بانک واریز شود.

    \r\n

    مبلغ 2 هزار و 580 میلیارد ریال از بدهی دولت به بانک رفاه کارگران هم با مانده تسویه نشده تسهیلات اعطایی از «محل حساب ذخیره ارزی» که عاملیت آن به عهده آن بانک است، تهاتر و تسویه شد.

    \r\n

    همچنین مبلغ49 هزار و370 میلیارد ریال از بدهی دولت به بانک ملت با مانده تسویه نشده تسهیلات اعطایی از «محل حساب ذخیره ارزی» که عاملیت آن به عهده آن بانک است، تهاتر و تسویه شد.

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی