عصر بازار

محمد جهرمی:

بانک صادرات ۸ بدهکار دانه درشت بیشتر ندارد

اعتبار- مدیرعامل بانک صادرات ۸ نفر از بدهکاران کلان نظام بانکی را متعلق به این بانک عنوان کرد و از نسبت ۱۲.۰۸ درصدی مطالبات معوق این بانک خبر داد.

بانک صادرات ۸ بدهکار دانه درشت بیشتر ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۸:۲۴

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، محمد جهرمی افزود: 8 نفر از بدهکاران کلان این بانک که با مبالغ متفاوت از بانک صادرات وام گرفته‌اند هنوز بدهی خود را پرداخت نکرده اند.

    \r\n

    به گفته وی، تعدادی از بدهکارانی که روز گذشته اسامی آنها اعلام شده متعلق به بانک صادرات است.

    \r\n

    مدیرعامل بانک صادرات، معوقات این بانک را مربوط به سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: این بانک برای وصول معوقات خود از بدهکاران دانه‌رشت اقدام به مصادره اموال، زندانی کردن تعدادی از آنها و ممنوع‌الخروج کردن برخی دیگر کرده است که البته از این گروه برخی نیز فراری هستند.

    \r\n

    جهرمی از ارائه آمار میزان مطالبات معوق بانک صادرات خودداری کرد و گفت: ریسک مطالبات معوق کمتر از سال گذشته است؛ بدهی معوق مجموعه مردم که پیش از این 16.5 درصد بود در پایان سال 89 به 12.08 درصد رسیده است.

    \r\n

    علی آقامحمدی سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روز گذشته طی سخنانی به اعلام لیست سیاه بدهکاران بانکی پرداخت و گفت: از گلوگاه‌های فساد به سه رشته پولشویی، زمین‌خواری و بانک می‌توان نام برد که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روی این سه زمینه تاکید می‌کند.

    \r\n

    وی با ذکر اینکه بزرگترین بدهکار شبکه بانکی با بدهی هزار میلیارد تومان یک شرکت تولیدی بزرگ به شمار می‌رود گفت: برخی از بدهکاران گرچه بدهی کلان دارند اما مفسد اقتصادی به شمار نمی‌روند، زیرا همین شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان در کشور است اما به دلیل برخی محدودیت‌های بودجه‌ای دولت نتوانسته بدهی خود به شبکه بانکی را به موقع پرداخت کند.

    \r\n
    پورسعید خلیلی