عصر بازار

بازدهی بورس تهران منفی شد

عصر اعتبار- بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته و با تشدید ریزش های خود در هفته جاری، بازدهی منفی را برای سرمایه گذاران رقم زد.

بازدهی بورس تهران منفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ریزش مداوم قیمت ها و تشدید نگرانی ها در بورس تهران که افزایش فشار فروش را در تالار شیشه ای در پی داشته است موجب شده بورس تهران میانگین بازدهی سهامداران خود را بعد از گذشت شش ماه از سال به کمتر از صفر برساند.

    به نظر می رسد جو منفی ایجاد شده در خصوص نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و ابهامات موجود در دیگر صنایع و همچنین افزایش بی اعتمادی و نبود چشم انداز روشن و تحلیل مناسب از آینده بازار موجب تشدید نگرانی ها در تالار شیشه ای و افزایش فشار فروش شده باشد.

    این عوامل موجب شد تا در ادامه روند نزولی بورس، شاخص بازار سرمایه ریزش 271 واحدی را تجربه کرده و به کانال 62 هزار و 264 واحد برسد. با رسیدن دماسنج بازار سرمایه به رقم های کمتر از ابتدای سال، بورس تهران بازدهی منفی را برای سهامداران به ارمغان آورد و میانگین بازدهی سهامداران خود را منفی کرد.

    در بازار امروز نیز اکثر شرکت های بورسی با روند منفی مواجه شدند به طوری که همانند روزهای گذشته شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی همچون غدیر، پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایشگاه تبریز، پتروشیمی مبین، کشتیرانی، پتروشیمی جم و شیراز و گروه مپنا بیشترین تاثیر را در ریزش 200 واحدی شاخص بورس گذاشتند.

    امروزدر کنار تمایل حقیقی ها برای فروش سهم ، نمادهای قندی همچنان از اقبال و رشد قیمت ها بهره مند شدند؛ به طوری که شرکتهای قند اصفهان، قند قزوین و شهد برترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل فولاد خراسان به همراه چادرملو و بهسرام بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

    با تشدید روند نزولی بورس تهران در روزهای اخیر ، حجم و ارزش معاملات هم با کاهش چشم گیری مواجه شد؛ به طوری که در مجموع 290 میلیون سهم به ارزش 48 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 266 هزار میلیارد تومان افت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی