عصر بازار

روی اهریمنی پول را بشناسید

پول چگونه می‌تواند زندگی شما را نابود کند؟

عصر اعتبار- پول در عین اینکه باعث رفاه و آسایش می‌شود، اما یک روی اهریمنی و خطرناک دارد که می‌تواند زندگی انسان را به نابودی بکشد؛ بنابراین، اگر تصمیمات پولی اشتباه خود را تکرار کنید، با پای خود به مسلخ پول خواهید رفت.

پول چگونه می‌تواند زندگی شما را نابود کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بسیاری از مردم بر این مساله اتفاق نظر دارند که مسائل مرتبط با پول می‌تواند زندگی را دشوار کند. همیشه قبض‌ها و قسط‌های بسیاری هستند که باید پرداخت کنیم و اگر پول کافی نداشته باشیم، به‌راحتی ممکن است دچار یاس و ناتوانی شوید. بااین‌حال، مشکل اصلی زمانی رخ می‌دهد که مردم با پول تصمیمات اشتباه می‌گیرند به‌خصوص اینکه این اشتباهات بارها تکرار می‌شود.

    بنابراین، اگر به‌اندازه کافی تصمیمات مالی اشتباه بگیرید، پول کم‌کم شروع به نابود کردن زندگی شما می‌کند. ضمن اینکه اگر تمام تمرکز خود را روی پول درآوردن و پولدار شدن بگذارید، به شکل منفی روی زندگی خود اثر خواهید گذاشت. علاوه‌براین، اگر خیلی به پول فکر کنید اعتبار و آینده مالی و همین‌طور روابط اجتماعی و خانوادگی شما نیز آسیب خواهد دید.

    به‌گزارش پایگاه‌اینترنتی چیت‌شیت، مسلما پولدار شدن، بدون ارتکاب تصمیمات خطرناک و اشتباه خیلی دشوار است؛ به‌خصوص در فرهنگی که موفقیت یک ارزش بسیار بالاست. آنچه که اهمیت دارد این است که خیلی مراقب پول باشیم؛ در غیراین‌صورت، دچار اتفاقات ناگوار ذیل خواهیم شد:

    بدهی سنگین
    فارغ از اینکه چقدر پول درمی‌آورید، با اتخاذ تصمیمات پولی اشتباه، بدهی سنگینی بار خواهید آورد. اگر برای هر خرید غیرضروری، چک بکشید یا پول قرض کنید، به‌راحتی خود را در دام بدهی خواهید انداخت. حتی یک وضعیت اضطراری که کاملا از کنترل شما خارج است هم می‌تواند به‌راحتی جیب شما را خالی کرده و شما را مقروض و بدهکار کند. ضمن اینکه به پرداخت اقساط سود تعلق می‌گیرد، یعنی باید بیش از آنچه که قرض گرفته‌اید، پس بدهید. بنابراین، به مرور زمان پولی که می‌توانستید پس‌انداز کنید را از دست می‌دهید. اگر مقروض شوید، هرگز نمی‌توانید نیازهای جدی خود نظیر مسکن و خودرو را تامین کنید.

    نابودی روابط
    همه ما شنیده‌ایم که اختلافات مالی یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی و طلاق است. بنابر مطالعه‌ای که در سال 2013، ازسوی محققان دانشگاه کانزاس انجام شد، رفع اختلافات مالی زمان زیادی طول می‌کشد. این یعنی اگر این مشاجرات و اختلافات طولانی شود، پول می‌تواند روابط شما را به نابودی بکشاند.

    همچنین اگر زوجین الگوی خرج کردن متفاوتی داشته باشند، یا یکی از زوجین بیشتر وقت خود را به کار کردن بپردازد و از پرداختن به وظایف همسری خود غافل شود، بازهم پول می‌تواند بر روابط زناشویی شما تاثیر بگذارد.

    افتادن در دام قمار
    برخی افراد در پولدار شدن دچار عجز و ناتوانی شده یا آن‌قدر پولدار هستند که برای تفریح، به قمار کردن روی‌ می‌آورند. قمار کردن یکی از آفت‌های پول است که می‌تواند زندگی شما را نابود کند. این کار باعث می‌شود افراد از پس‌انداز کردن غافل شوند یا روی چیزهای شرط‌بندی کنند که درصورت باخت تمام زندگی‌ خود را بر باد دهند. قمار کردن نه تنها خطرات مالی فراوانی دارد، بلکه می‌تواند خود فسادها و بدبختی‌های فراوانی را نیز به‌دنبال آورد. علاوه‌براین، قمار می‌تواند روابط زناشویی را نابود کند. نتایج یک مطالعه روی تبعات قمار کردن نشان می‌دهد تبعات ناشی از قمار، علاوه بر از هم گسستن روابط خانوادگی، سبب افسردگی، اضطراب و حتی افزایش احتمال خودکشی می‌شود.

    مواقع بحرانی
    همه ما نیازمند یک پس‌انداز اضطراری برای روز مبادا هستیم. کنار گذاشتن مقداری پول به‌عنوان یک پس‌انداز اضطراری، در مواقعی که خدای ناکرده دچار مشکلات ناگهانی جسمانی شده، برای تعمیر خانه نیاز به پول پیدا می‌کنید، خودروی‌تان خراب می‌شود یا در خیلی موارد اضطراری دیگر، یک کمک حیاتی محسوب می‌شود. اگر این پس‌انداز را نداشته باشید یا این مبلغ کافی نباشد، مشکلات مالی می‌تواند زندگی شما را در موارد اضطراری نابود کند.

    فرض کنید دچار یک وضعیت پزشکی اورژانسی شده‌اید. اگر نتوانید هزینه‌های عمل جراحی فوری خود را تامین کنید، یا بیمه شما هزینه این جراحی را پوشش ندهد، آن‌وقت جان شما به شدت به‌خطر می‌افتد. اگر خودروی شما خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد، باید آن را در گوشه‌ای رها کنید. ضمنا هرروز نمی‌توانید هزینه‌های سنگین کرایه ماشین را بپردازید. بنابراین حتی ممکن است شغل و خانه خود را هم از دست بدهید.

    دوران بازنشستگی سخت
    اگر برای دوران بازنشستگی خود پول کافی پس‌انداز نکرده‌باشید، به احتمال فراوان زندگی خود را نابود خواهید کرد. شما برای مراقبت از خود و داشتن یک زندگی مناسب در دوران پیری و بازنشستگی، به پول کافی نیاز دارید. اگر پس‌انداز شما خیلی کم باشد، ناچار هستید برخلاف میل‌تان در زمان بازنشستگی هم کار کنید تا بدهی‌های خود را بپردازید. علاوه‌براین، در بهترین‌ حالت باید دور خیلی از تفریحات و عادت‌های زندگی خود خط بکشید. حتی قادر نخواهید بود به سفر و هرجاهایی که آرزو داشتید بروید. در بدترین حالت ممکن، اگر نتوانید از عهده پرداخت اجاره خانه بر بیایید، حتی خطر آوارگی و بی سرپناهی شما را تهدید می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو