عصر بازار

معاون خزانه‌داری آمریکا:

یک موسسه مالی ترکیه، تحریم علیه ایران را نقض می کند

اعتبار- معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک موسسه مالی در ترکیه با بی توجهی به درخواست‌های آمریکا فعالانه به مبادلات تجاری و مالی خود با ایران ادامه می‌دهد.

یک موسسه مالی ترکیه، تحریم علیه ایران را نقض می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۲:۳۹

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، معاون خزانه‌داری آمریکا در مجلس سنای این کشور، با تهدید بانک‌ها و موسسات مالی ناقض تحریم علیه ایران گفت: یک موسسه مالی در ترکیه فعالانه در حال همکاری با ایران است.

    \r\n

    دیوید کوهن اعلام کرد: آمریکا در حال تصمیم‌گیری برای قراردادن بانک های بیشتر ناقض تحریم های ایران در فهرست سیاه خود است.

    \r\n

    وی افزود: آمریکا تحریم‌های جامعی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

    \r\n

    وی از سوی دولت اوباما به عنوان معاون وزارت خزانه داری در امور مبارزه با تروریسم معرفی شده است. کنگره آمریکا باید با این انتصاب موافقت کند.

    \r\n

    کوهن در پاسخ به اعضای کمیته بانکداری مجلس سنا مبنی بر این که چرا تاکنون بانکی در چارچوب قانون تحریم های ایران تحریم نشده‌است، گفت: ما در حال اتخاذ اهرم‌های نفوذی علیه بانک‌هایی که با ایران معامله دارند، هستیم.

    \r\n

    وی تصریح کرد: گزینه نخست ما این است که آنها را از انجام این کار منع کنیم و گزینه دوم و بهترین گزینه این است که تحریم بر آنها اعمال شود.

    \r\n

    بر اساس این گزارش، آمریکا در راستای سیاست های ضد ایرانی خود در تیر ماه سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن بانک های خارجی همکاری کننده با ایران با مجازات تحریم از سوی دولت آمریکا مواجه می شوند. تاکنون هیچ بانکی بر اساس این قانون مورد مجازات قرار نگرفته است.

    \r\n

    وی بدون ذکر نام بانک‌های مذکور خاطرنشان کرد: یک موسسه مالی در ترکیه به شدت تحریم علیه ایران را نقض می‌کند.

    \r\n

    وی افزود: این موسسه پاسخگوی خواسته‌های ما نیست و فعالانه با ایران مبادلات تجاری دارد و ما شدیدا آن را مورد تعقیب قرار می‌دهیم.

    \r\n
    پورسعید خلیلی