عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور:

مالکان از ترس مالیات خانه‌های خالی را به اجاره گذاشتند

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور درباره مالیات خانه های خالی گفت: این موضوع باعث افزایش عرضه خدمات اجاره مسکن از سوی مالکان شده است.

مالکان از ترس مالیات خانه‌های خالی را به اجاره گذاشتند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی گفت: با توجه به آخرین آمار در کشور حدود 1 میلیون و 200 هزار و در شهر تهران حدود 400 هزار خانه خالی وجود دارد.
    عقبایی تصریح کرد: مالکان در برخی موارد رویکرد سوداگرایانه دارند و هدفشان بالا بردن قیمت مسکن و کسب درآمد بیشتر است که دولت باید برای برخورد این افراد تلاش کند.
    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه باید نظارت جامعی درمالیات  خانه های خالی صورت گیرد، گفت: هر کشوری نیازمند نظارت بر خانه ها خالی است که در کشور ما برای هماهنگی نیازمند تمهیدات لازمی چون مالیات است و این امر باید بعد از تقویت شبکه تولید و عرضه صورت گیرد.
    وی تصریح کرد: شاید میزان هزینه برای مالیات خانه های خالی از دریافت آن بیشتر باشد اما هدف از اجرا تقویت شبکه توزیع و نظارت برای برقراری توازن بین عرضه و تقاضاست.
    عقبایی درباره افزایش قراردادهای صوری با اجرای این قانون گفت: همه قراردادها کد رهگیری دارد که بسیاری از تخلفات را کاهش می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی