عصر بازار

مزیت های ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور و بازدید این گروه ها از بازار سرمایه این روزها افزایش چشمگیری داشته که نشان از چشم انداز روشن بازار سهام برای سرمایه گذاران خارجی است.

مزیت های ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  مصطفی امید قائمی افزود: به طور کلی سرمایه گذارانی که به کشور خاصی وارد می شوند، در وهله نخست صنایعی را مورد توجه قرار می دهند که از مزیت نسبی برخوردار باشد به این ترتیب با توجه به اینکه ایران در بسیاری از صنایع مزیت نسبی دارد، می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مهرآیندگان با اشاره به ورود هیات خارجی به کشور برای بازدید از بازار سرمایه، گفت: تاکنون ایران با تحریم های بسیاری روبه رو بوده و به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی نمی توانستند با سهولت به نقل و انتقال پول بپردازند، بنابراین تمایل چندانی نداشتند تا به بازار سرمایه ایران ورود پیدا کنند.
    وی درباره اهداف سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سهام ایران وهمچنین صنایع مورد نظر و جذاب برای این گروه، افزود: به طور کلی سرمایه گذارانی که به کشور خاصی وارد می شوند، در وهله نخست صنایعی را مورد توجه قرار می دهند که از مزیت نسبی برخوردار باشد. به این ترتیب با توجه به اینکه ایران در بسیاری از صنایع مزیت نسبی دارد، می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.
    وی صنعت پتروشیمی را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب دانست و اظهار داشت: برای نمونه صنعت پتروشیمی جزو صنایعی است که سرمایه گذاران خارجی علاقه زیادی به سرمایه گذاری در این حوزه دارند زیرا در این حوزه نسبت به دیگر صنایع، مزیت نسبی وجود دارد و کماکان بهترین گزینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.
    این کارشناس ارشد بورسی به نتایج مطلوب مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: قرار است در چند ماه آینده تحریم های بین المللی به طور کامل از میان برود و درنتیجه هر زمانی که تحریم ها رفع شود و سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور ورود پیدا کنند، صنایع مختلف رونق پیدا می کند و چرخ اقتصاد نیز به گردش درخواهد آمد و به طور قطع بازار سرمایه نیز رشد می کند.
    امیدقائمی با اشاره به راهکارهای جذب سرمایه گذار خارجی در بورس تهران، افزود: تشکیل صندوق های سرمایه گذاری، بازاریابی و تسهیل نقل و انتقال پول از جمله راهکارهایی است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.
    وی به عوامل اثر گذار در خروج بورس از رکود اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود بانکی، باز کردن انسداد مالی شرکت ها و بانک ها و تصمیمات مسئولان اقتصادی می تواند شرایطی را فراهم کند تا بازار سرمایه از رونق برخوردار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو