عصر بازار

رییس کانون انبوه‌سازان:

مالیات مستقیم به گرانی خانه منجر می‌شود

عصر اعتبار- رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: با تصویب «اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» قیمت تمام شده مسکن بالا می‌رود و قدرت خرید مردم پایین می‌آید.

مالیات مستقیم به گرانی خانه منجر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید برزگر اظهار کرد: به جای افزایش مالیات‌ها باید بهره‌وری تولید را افزایش داد. آن موقع می‌توان مالیات بر حقوق، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات‌ها را گرفت که سرجمع آنها بیشتر از مالیات‌های مستقیم می‌شود.

    رییس کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: باید قانون در یک پروسه زمانی تصویب شود؛ نه این‌که به یکباره بیاییم بدون لحاظ شرایط اقتصادی کشور، قانونی را وضع کنیم که به ضرر تولید باشد.

    برزگر با بیان این‌که بسیاری از دستگاه‌ها به «اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» اعتراض کردند، گفت: ما هم اعتراض خود را نوشتیم و درخواست ما این است که قانون برگردد و اصلاح شود؛ چرا که در این وضعیت رکود، هم بخش ساخت و ساز و هم بخش صنعت توان پرداخت مالیات را ندارند. دولت باید ابتدا به تولید رونق بخشد و سپس به صورت پله‌کانی شود مالیات‌ها را افزایش دهد.

    وی با اشاره به قانون عرصه و اعیان تاکید کرد: نرخ عرصه و اعیان قرار است محاسبه شود. حال، فرض کنید ما زمینی را به مبلغ متری 2 میلیون تومان خریدیم. در موقع واگذاری با محاسبه اعیانی‌اش می‌شود 2.5 میلیون تومان. سوال من این است که کجای دنیا از ماده اولیه مالیات می‌گیرند؟ همه جا از تولید و درآمد مالیات می‌گیرند، نه از سرمایه اولیه.

    رییس کانون سراسری انبوه سازان پیشنهاد کرد: قانون مالیات‌ها تا آخر برنامه ششم به همین منوال ادامه یاید. البته با توجه به این‌که من نایب رییس اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی هستم این را از طرف جامعه کارآفرینان استان می‌گویم. این قانون با اعتراض واحدهای تولیدی مواجه شده و خود مدیران مالیاتی هم درگیر مساله هستند و با آن مشکل دارند.

    برزگر تاکید کرد: درست است که باید وابستگی بودجه به نفت از بین برود اما این به معنای این نیست که ما یک شبه ره چند ساله را طی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی