عصر بازار

به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی

بانک مرکزی چین و آرژانتین در استفاده از «یوان» به توافق رسیدند

عصر اعتبار- بر اساس گزارش رسانه آرژانتینی «ته‌لام»، بانک مرکزی دو کشور آرژانتین و چین در زمینه استفاده از «یوان» در مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به توافق رسیدند.

بانک مرکزی چین و آرژانتین در استفاده از «یوان» به توافق رسیدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آلخاندو بانولی» رئیس بانک مرکزی آرژانتین روز گذشته از توافق با بانک مرکزی چین در زمینه استفاده از «یوان» (پول رایج چین) در مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور خبر داد و گفت این توافق مسیر گسترش روابط اقتصادی بین چین و آرژانتین را هموار خواهد کرد.

    بانک مرکزی آرژانتین روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد که یادداشت تفاهم بین دو بانک اصلی چین و آرژانتین به دستور رؤسای جمهور بین دو کشور امضا شد.

    پیش‌تر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «کریستینا فرناندز کریشتر» رئیس جمهور آرژانتین در زمینه استفاده از «یوان» برای مبادلات و تجارت بین دو کشور توافق کرده بودند.

    این تفاهمنامه به بانک مرکزی آرژانتین در مسیر ایجاد تنوع در مبادلات خارجی و سرمایه‌گذاری‌های کلان، بسیار کمک می‌کند.

    «بانولی» در این راستا تصریح کرد که علاقمندی دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و روابط تنگاتنگ چین و آرژانتین موجب حصول این توافق بین بانک‌های اصلی دو کشور شد.

    وی افزود استفاده از پول واحد می‌تواند تاثیر بسزایی در گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور داشته باشد.

    رئیس بانک مرکزی آرژانتین این تفاهمنامه را گامی بلند در گسترش روابط بین دو کشور دانست که موجب تعمیق هرچه بیشتر روابط اقتصادی آرژانتین با غول اقتصاد آسیا خواهد شد.

    «بانولی» همچنین خاطر نشان کرد که توافق چین و آرژانتین برای همسان سازی پول در مبادلات تجاری بین دو کشور فرآیندهای مالی مربوط به مبادلات همچون تسویه حساب‌ها را تسهیل می‌کند زیرا بدین وسیله هزینه‌ها راحتتر پرداخت می‌شوند.

    وی افزود: در واقع این بهترین راه گسترش روابط تجاری «پکن» (پایتخت چین) و «بوینوس آیرس» (پایتخت آرژانتین) محسوب می‌شود چرا که هم سود بسیاری برای هر دو کشور دارد و هم مطابق با قوانین داخلی هر دو کشور است.

    چین و آرژانتین در ژوئن سال گذشته( خرداد ماه 93) توافقنامه همکاری اقتصادی و تجاری امضا کردند؛ هردو کشور به دنبال شکوفایی روابط تجاری و اقتصادی هستند.

    چین و آرژانتین دارای روابط بسیار خوبی هستند؛ به طوری که در سال 2012 حجم مبادلات این دو کشور مبلغی معادل 14.500 دلار برآورد شده است.

    با توجه به این‌که آرژانتین یکی از کشورهای صاحب نام در اقتصاد آمریکای لاتین به حساب می آید آغاز مراودات تجاری آن با اروپا می تواند نقطه عطف اقتصاد بسیاری از کشورهای آسیایی باشد..

    به گزارش فارس، آرژانتین پس از برزیل دومین شریک بزرگ تجاری چین در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود؛ چین و آرژانتین دارای روابط بسیار خوبی هستند، به‌ طوری که در سال 2004  ارزش مبادلات تجاری بین 2 کشور 4 میلیارد دلار، در سال 2008 به میزان 14 میلیارد دلار و سال 2012 مبلغی معادل 14.5 میلیارد دلار بوده است.

    مقامات چینی بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا را به ‌عنوان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خارجی تلقی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو