عصر بازار

رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

تاثیر شرایط بورس بر روند واگذاری شرکت های دولتی

عصر اعتبار- رییس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر انجام وظایف سازمانی برای واگذاری سهام شرکت های دولتی با وجود شرایط نامناسب بورس، گفت: هرچند شرایط حاکم بر بورس بر روند واگذاری ها تاثیر داشته اما این سازمان برنامه های مناسبی را برای واگذاری سهام شرکت های دولتی در نیمه دوم سال پیش بینی کرده است.

تاثیر شرایط بورس بر روند واگذاری شرکت های دولتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به روند کنونی عملکرد بورس، برنامه سازمان خصوصی سازی برای شش ماهه دوم سال چیست، افزود: بازار سرمایه در سال گذشته نیز بازار مطلوب و مناسبی نبود ولی با این وجود 75 مزایده بدون احتساب تکرار توسط سازمان خصوصی سازی برگزار شد اما در مجموع در امر واگذاری موفق نبود.
    رییس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر آنکه این سازمان وظیفه قانونی خود را انجام می دهد، تصریح کرد: در برخی از مواقع با وجود شرایط نامناسب بازار می توان سهمی را فروخت که اراده ای برای بهره گیری از ساز و کارهای لازمه با این نحوه فروش ها وجود ندارد.
    وی ادامه داد: در شرایط پساتحریم انتظار می رود سرمایه جدید از داخل و خارج وارد بازار شود اما فعلا این اتفاق نیفتاده زیرا اگر این امر رخ می داد باید طرف تقاضا تقویت می شد.
    پوری حسینی درباره عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام شرکت های دولتی از ابتدای سال تاکنون نیز گفت: واگذاری شرکتهای دولتی در این دوره مطلوب نبود البته بخشی از این عملکرد به وضعیت بورس و بازار سرمایه بازمی گردد، همچنین تیر و مردادماه معمولا فصل برگزاری مجامع شرکت ها است و به همین دلیل نمی توان سهامی عرضه کرد.
    وی با بیان اینکه در شهریور ماه جاری سهام خوبی برای عرضه از طریق مزایده آماده کرده ایم و در هفته جاری مزایده هایی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در مهرماه هم مزایده های دیگری برگزار خواهد شد.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار امیدواری کرد: در ماه های آتی مشکلاتی را که در چند ماه گذشته سازمان با آن برای انجام واگذاری ها مواجه بود، نداشته باشد و مشکلات واگذاری ها کمتر شود.

    ** شاخصی برای اندازه گیری میزان کوچک سازی دولت وجود ندارد
    پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا شاخصی برای برآورد میزان کوچک سازی دولت وجود دارد و آیا تاکنون در این خصوص برآوردی شده یا خیر؟ گفت: شاخصی برای این امر وجود ندارد و تنها در این زمینه می توان اعلام کرد که چند شرکت در لیست واگذاری قرار داشته و چند شرکت تاکنون واگذار شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی