عصر بازار

نرخ بهره آمریکا تا سال ۲۰۱۶ تثبیت شد

عصر اعتبار- با تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم افزایش بهره نرخ دلار در این کشور تا سال ۲۰۱۶ ارزش این ارز بین‌المللی در برابر دیگر ارزها کاهش یافت.

نرخ بهره آمریکا تا سال ۲۰۱۶ تثبیت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مارکت واچ، ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم افزایش بهره بانکی این ارز در آمریکا کاهش یافت.

    دلار تنها چند ساعت بعد از تصمیم بانک مرکزی آمریکا نسبت به ثابت ماندن نرخ بهره بانکی در این کشور در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی کاهش یافت.

    پیشتر تعدادی از سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده بودند که تصمیم پیشین آنها برای افزایش نرخ بهره دلار تغییر کرده است.

    بانک مرکزی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شرایط اخیر پیش آمده در اقتصاد جهانی یکی از علل اصلی تصمیم این کشور بر عدم افزایش بهره دلار بوده است.

    یکی از مهم‌ترین دلایلی که از سوی بانک مرکزی آمریکا اعلام شده بود کاهش رشد اقتصاد جهانی و همچنین افزایش آسیب‌پذیری و نوسانات بازارهای سهام چین بوده است که به عنوان تهدیدات علیه رشد اقتصادی آمریکا معرفی شده‌‌اند.

    بنابه گفته لی فریچ یکی از کارشناسان ارشد مؤسسه گلوبال ادوایزرد نشانه‌ای وجود ندارد که این افزایش نرخ بهره دلار در سال جاری اتفاق بیفتد.

    بانک مرکزی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که به احتمال زیاد نرخ بهره بانکی در ماه‌های پایانی سال 2015 در این کشور افزایش خواهد یافت اما بحران‌های مالی در چین و برخی دیگر از کشورهای جهان در کنار نگرانی از کاهش صادرات در آمریکا مقامات این بانک را بر آن داشته است تا نسبت به افزایش بهره بانکی در آمریکا دست نگه دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی