عصر بازار

سخنگوی اقتصادی دولت:

دیگر عذری برای پرداخت نکردن تسهیلات صندوق توسعه ملی پذیرفته نیست

اعتبار- سخنگوی اقتصادی دولت با رد کسری ذخایر ارزی کشور گفت: بانک مرکزی درمجموع حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی و فلزات گران بها دارد.

دیگر عذری برای پرداخت نکردن تسهیلات صندوق توسعه ملی پذیرفته نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۷:۱۰

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از ایرنا، شمس الدین حسینی افزود: واژه ها بسیار به یکدیگر شبیه اما متفاوت هستند ، باید حساب ذخیره ارزی، ذخایر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را از یکدیگر تفکیک کرد.

    \r\n

    وی گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که در بلندمدت و تا روزی که از آن صحبت می شود تعادل ارزی کشور به چه سمت بوده است.ذخایر ارزی در سالیان مختلف و نتیجه صادرات و واردات کالا و خدمات ایجاد می شود.

    \r\n

    حسینی اظهارداشت: رقم 100 میلیارد دلار ذخیره را با احتیاط اعلام می کنم و به عنوان مقام رسمی کشور می گویم که ذخایر ارزی ، عددی بی نظیر در طول تاریخ است .

    \r\n

    وی گفت: در بیان ذخایر ارزی کشور، ذخایر بانک مرکزی و هم حدود 16 میلیارد دلار موجودی صندوق توسعه ملی را نیز مورد تاکید قرار می دهم زیرا که همه اینها ذخایر ارزی کشور است.

    \r\n

    سخنگوی اقتصادی دولت افزود : ممکن است فردی ذخایر ارزی بانک مرکزی را 74 میلیارد دلار بیان کند که اینها هیچ تباینی با هم ندارند و هم خانواده هستند و در عین حال حساب ذخیره ارزی با یکدیگر تفاوت های خاصی دارند.

    \r\n

    حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی از ابتدای اردیبهشت اجرایی شده است، گفت: وجوه در صندوق توسعه ملی انباشته شده و اساسنامه آن نیز در مجلس به تصویب رسیده که برای اجرای آن نیازمند آیین نامه هایی هستیم .

    \r\n

    وی اظهار امیدواری کرد جلسه دوم هیات امنای صندوق توسعه ملی این هفته تشکیل و آیین نامه های مورد نیاز نیز مصوب شود .

    \r\n

    وزیر اقتصاد می گوید : دیگر عذری در پرداخت از منابع صندوق پذیرفته نیست زیرا هم منابع در اختیار صندوق و دولت است و هم ضوابط قانونی آن وجود دارد .

    \r\n

    حسینی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تخصیص منابع نداریم، افزود: تلاش براین است که در نیمه دوم اردیبهشت با تدوین نظامات شرایطی فراهم گردد تا اقتصاد ملی از منابع و منافع این طرح بهره مند شود .

    \r\n
    پورسعید خلیلی