عصر بازار

جهش قیمت طلا تا ۱۱۳۸ دلار در پی تعیین تکلیف نرخ بهره آمریکا

عصر اعتبار- قیمت طلا طی روز جاری افزایش ۷ دلاری را تجربه کرد و هر اونس از این فلز گران‌بها ۱۱۳۷.۷ دلار در بازار جهانی قیمت‌گذاری شد، این در حالی است که رشد فلز زرد در دو روز گذشته بیش از ۳۲ دلار بوده است

جهش قیمت طلا تا ۱۱۳۸ دلار در پی تعیین تکلیف نرخ بهره آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل کیتکو، طی روز جاری و در آخرین مبادلات صورت‌گرفته در بازار جهانی فلزات گران‌بها قیمت طلا، روندی افزایشی را تجربه کرد و هر اونس از این فلز گران‌قمیت با 6.7 دلار رشد نسبت به روز گذشته با قیمت 1137.7 دلار به فروش رسید.

    این در حالی است که تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره سرنوشت طلا را در هاله ابهام فرو برده بود و از روز چهارشنیه با تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره عدم افزایش نرخ بهره، فلز گرانبها نیر رشد خود را آغاز کرد.

    قیمت کنونی این فلز در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته آن 3.6 دلار بالاتر بوده و در مقایسه با متوسط قیمت یک ساله گذشته آن 87.1 دلار پایین‌تر بوده است.

    قیمت نقره نیز در مبادلات امروز افزایش یافت و با رشد 12 سنتی به قیمت 15.25 دلار در هر اونس رسید.

    دو فلز پلاتین و پالادیوم نیز در بازار جهانی علی‌رغم افزایش قیمت نقره و طلا روندی کاهشی را در پیش گرفت و هر کدام از این دو فلز با 1 دلار کاهش قیمت نسبت به دیروز به ترتیب 981 و 607 دلار در هر اونس دادوستد شدند.

    بخشی از افزایش قیمت طلا و نقره به‌دلیل کاهش نسبی ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی و به‌دلیل تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره بانکی در این کشور بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی