عصر بازار

ولی الله سیف، مدیرعامل:

بانک کارآفرین دست به حرکات نسنجیده و شتابزده نمی زند

اعتبار- مدیرعامل بانک کارآفرین ویژگی بارز این بانک را انضباط و شفافیت آن دانست و گفت: حاشیه های این بانک به مراتب کمتر از بانک های دیگر است به همین دلیل بانکی کم ریسک با سودی مطمئن به حساب می آید.

بانک کارآفرین دست به حرکات نسنجیده و شتابزده نمی زند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۵:۴۶

    ولی الله سیف در حاشیه جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک کارآفرین با اشاره به این نکته که بانک کارآفرین روی کارهای حرفه ای در بازار پول و سرمایه متمرکز است، اضافه کرد: این بانک حرکت های نسنجیده و شتابزده و ریسک های پیش بینی نشده ندارد به همین دلیل برای سرمایه گذاری مطمئن است و سپرده گذاران با اطمینان بیشتری در آن سپرده گذاری می کنند.

    \r\n

    وی مشکل قبلی این بانک را عرضه محصولات جدید بانکداری مجازی دانست و گفت: بانک کارآفرین پیش از این یک سیستم کوربانکینگ معروف را خریداری کرده بود که به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران، قرار شد تا اقدامات بعدی انجام نشود به همین دلیل نسخه ای از آن را گرفت که از سوی کارشناسان و متخصصان ایرانی ، نصب و راه اندازی شد.

    \r\n

    به گفته وی، این سیستم از بهمن 88 شروع به کار کرد و در یک سال گذشته اشکالات و ایرادات آن رفع شد و اکنون می توان محصولات جدیدی را روی این بستر طراحی و به مشتریان عرضه کرد.

    \r\n

    مدیرعامل بانک کارآفرین تاکید کرد: با این سیستم می توان محصولات جدیدی را فراتر از بانک های داخلی و حتی همگام با بانک های بین المللی در اختیار مشتریان قرار داد.

    \r\n

    وی با اشاره به کاهش مطالبات معوق بانک کارآفرین از 22.5 درصد در سال 88 به 18.1 درصد در سال 89 گفت: این بانک برای فعالیت های برون مرزی نیز اقدامات موثری انجام داده است که به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

    \r\n

    سیف تاکید کرد: توسعه فعالیت های بانکداری بین الملل و خدمات ارزی و اعتبارات اسنادی ارزی در اولویت برنامه های بانک کارآفرین برای سال جاری است.

    \r\n

    مدیرعامل بانک کارآفرین در مورد بازارگردانی سهام نیز اظهار داشت: اگر بنده به عنوان مدیرعامل بانک، کوچک ترین تاثیری روی قیمت بازار بگذارم مجرم خواهم بود بنابراین، این خود سهامداران هستند که می توانند از سهام خود حمایت کنند زیرا من به عنوان مدیرعامل، هیچ ارتباطی با سهم بازار ندارم.
    \r\nوی سود پیش بینی شده سهام بانک کارآفرین را برای سال جاری با سرمایه چهار هزار و 500 میلیارد ریالی، 455 ریال اعلام کرد و گفت: البته با توجه به سوال بورس در مورد تاثیر بسته سیاستی بانک مرکزی روی پیش بینی سود سهام، چنانچه در این پیش بینی تغییری صورت گیرد آن را به بورس اعلام خواهیم کرد.

    \r\n
    پورسعید خلیلی