عصر بازار

از تصویب مجلس گذشت:

افزایش ۳۰ درصدی درآمد خانوارها از هدفمندی یارانه ها

اعتبار- مجلس در جلسه علنی روز پنج شنبه، به دولت اجازه داد که ۸۰ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به خانوارها اختصاص دهد.

افزایش ۳۰ درصدی درآمد خانوارها از هدفمندی یارانه ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۵:۳۵

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، با این مصوبه، سهم دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از 20 درصد قبلی به صفر و سهم صنعت و تولید از اجرای قانون یارانه‌ها از30 درصد به حداقل 20 درصد کاهش یافت .

    \r\n

    در مقابل، سهم خانوارها از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که پیش از این 50 درصد تعیین شده بود، به 80 درصد افزایش پیدا کرد.

    \r\n

    همچنین پیش از این نمایندگان قیمت هر بشکه نفت را در لایحه بودجه 90 در صحن علنی مجلس یک و نیم دلار افزایش دادند و قیمت هر بشکه نفت را 81.5 هشتاد و یک نیم دلار در بودجه 90 در نظر گرفتند و همچنین در برنامه پنجم توسعه کشور نیز نمایندگان تصویب کرده بودند که 10 درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد.

    \r\n

    با مصوبه جدید مجلس، بار مالی برای اجرای مصوبه اختصاص 10 درصد به بخش سلامت از افزایش درآمد حاصل از افزایش یک و نیم دلاری قیمت نفت در بودجه 90 تامین خواهد شد و معادل ریالی یک میلیارد دلار برای بخش سلامت در قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی