عصر بازار

با حمایت بانک اقتصادنوین برگزار شد

اختتامیه مدرسه تابستانی کسب و کار شریف

عصر اعتبار- با حمایت بانک اقتصادنوین مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی کسب و کار شریف برگزار شد.

اختتامیه مدرسه تابستانی کسب و کار شریف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی و خلاقیت‌ نسل نوین و رقم زدن آینده‌ای متفاوت برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد که بانک اقتصادنوین به عنوان حامی در کنار این مدرسه حضور داشت.
    فریبرز قربانیان مدیر توسعه محصولات و خدمات بانک اقتصادنوین در مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی کسب و کار شریف با بیان اینکه آموزش‌های کاربردی تغییر نگرش در دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد می‌کند، گفت: مخاطب اصلی خدمات بانکی در جامعه افراد بزرگسال هستند ولی بانک اقتصادنوین با درک اهمیت آموزش به کودکان و نوجوانان، از سال گذشته به فعالیت در این بخش اقدام نموده است و علاوه بر آموزش مفاهیم و خدمات بانکی، این گروه سنی را با فضای بانکی و فعالیت‌های درون شعب نیز آشنا نموده است.
    وی گفت: اهمیت این موضوع در عصر حاضر در حوزه‌های بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته به طوری که برای این منظور سازمان بین‌المللی CYFI تشکیل شده که این سازمان جریان آموزش مفاهیم بانکی را به کودکان و نوجوانان در بیش از 100 کشور دنیا ساماندهی می‌کند.
    وی با اشاره به اینکه نماینده این سازمان در جمهوری اسلامی ایران بانک اقتصادنوین است، گفت: نخستین دوره آموزشی این سازمان در قالب برنامه هفته جهانی پول در اسفند ماه سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از نزدیک با جزییات خدمات بانکی، سرمایه‌گذاری و ... آشنا شدند.
    قربانیان اظهار داشت: آموزش کارکردهای پول، آموزش نقش آفرینی در فعالیت‌های همگانی، ترویج اهمیت آموزش شهروندی اقتصادی، تشویق کودکان و نوجوانان و همگامی با حرکت بین‌المللی، ارتباط کودکان و نوجوانان با فعالان حوزه‌های اقتصادی بین‌المللی، مشارکت در مسئولیت اجتماعی، شنیده شدن نظرات نسل آینده بعنوان تصمیم گیرندگان مالی و مشارکت فعال آنها از جمله برنامه‌های CYFI برای توانمندسازی کودکان است.
    دکتر علیرضا فیض بخش، موسس مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین دوره مدرسه کسب و کار شریف، مردادماه سال 93 به صورت پایلوت و با حضور تقریبی یکصد نفر شروع به کار کرد گفت: دومین دوره مدرسه کسب و کار شریف شامل 250 ساعت آموزش است که در دو فاز تابستانی و فاز سال تحصیلی تا پایان 1394 اجرایی شد که امروز مراسم اختتامیه فاز تابستانی آن برگزار می‌شود.
    دکتر فیض بخش در ادامه به گروه مخاطبان مدرسه کسب و کار شریف اشاره و افزود: این دوره برای سه گروه سنی در رده‌های دانش آموزان 10 تا 13 سال، دانش آموزان 14 سال تا قبل از کنکور و برای دانشجویان به اجرا در می‌آید.
    وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان ایرانی به دلیل کاستی‌های موجود در سیستم آموزشی کشور، بدون یادگیری موثر توانمندی‌های اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی، رویکردهای نوآورانه، خلاقیت، تفکر انتقادی، نگاه سیستمی و آشنا شدن با بازارهای کسب و کار و کار گروهی وارد دانشگاه می‌شوند و متاسفانه در آنجا نیز فرصتی برای فراگیری چنین آموزش‌هایی پیدا نکرده و پس از دانش آموختگی از دانشگاه هم از این مشکل رنج می‌برند و در ارتباطات بعدی آنها اختلال ایجاد می‌شود.
    وی تاکید کرد: در مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف این خلاء جبران شده است.
    در ادامه این مراسم گروه‌های مختلف مدرسه کسب و کار دانشگاه شریف در بخش‌های مختلف از جمله ارایه طرح‌های کارآفرینی به رقابت پرداختند که در نهایت با انتخاب شورای داوری نفرات برگزیده هر بخش معرفی شده مورد تقدیر قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی