عصر بازار

دارایی‌های غیربورسی سهام عدالت به دولت بازگردانده می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر سهام عدالت کشور با اعلام این که دارایی‌های غیربورسی به دولت بازگردانده خواهد شد، گفت: پیشنهاد دولت تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس است و تعاونی‌ها دفاتر خدمات سهام عدالت خواهند شد.

دارایی‌های غیربورسی سهام عدالت به دولت بازگردانده می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسماعیل مختاری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه 34 شرکت از دارایی‌های سهام عدالت بورسی و 26 شرکت غیربورسی است، اظهار داشت: دولت در حال آماده‌سازی یک بسته کامل در حوزه سهام عدالت است که در این پیشنهاد، دارایی‌های غیربورسی به دولت بازگردانده خواهد شد.

    وی افزود: به احتمال زیاد برای شفاف‌سازی صورتهای مالی شرکت‌های حاضر در «پرتفوی» سهام عدالت، شرکت بورسی واگذار و شرکت‌های غیربورسی به دولت بازگردانده می‌شود.

    مدیرکل دفتر سهام عدالت کشور با اعلام این خبر که تا پایان سال سهام عدالت برای انجام زیرساخت‌ها آماده می‌شود، گفت: تعاونی‌ها در جریان واگذاری سهام عدالت دارای اشکالاتی بودند که آنها را آسیب‌شناسی می‌کنیم.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعاونی‌ها با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی حذف خواهند شد، تصریح کرد: به هیچ عنوان حق انحلال تعاونی‌ها را نداریم، اما با تشکیل صندوق، تعاونی‌ها به عنوان دفاتر خدماتی سهام عدالت در سراسر کشور با دریافت کارمزدی همچنان فعال خواهند بود.

    دولت‌آبادی با بیان اینکه جلسات بسیاری در حوزه سهام عدالت برگزار شده و اشکالات آن را آسیب‌شناسی کرده‌ایم، گفت: لایحه‌ای که توسط دولت برای ارائه به مجلس شورای اسلامی در حال آماده‌سازی است، تمام مشکلات قبلی و نقص‌ها را پوشش خواهد داد.

    وی گفت: یکی از دلایل تأخیر در ارائه لایحه سهام عدالت به مجلس شورای اسلامی، بررسی‌های فراوان و رفع نواقص قبلی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی