عصر بازار

بازار آتی با اهرم طلای جهانی جان گرفت

عصر اعتبار- رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت هر قطعه سکه نقدی در ابتدای معاملات اولین روز هفته با حدود ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه گذشته به ۹۱۷ هزار تومان برسد.

بازار آتی با اهرم طلای جهانی جان گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که انتظار می‌رفت فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را پس از 9 سال (از سال 2006 تا کنون نرخ بهره در آمریکا تغییر نکرده است) افزایش دهد، اما روز پنج شنبه جانت یلن رئیس بانک مرکزی این کشور این تغییر را به ماه‌های آینده موکول کرد. از این رو طلای جهانی روز جمعه تا 1138 دلار در هر اونس بالا رفت که موجب شد امروز بازارهای نقدی و آتی سکه طلا در بازار داخل با رشد قیمت‌ معاملات خود را آغاز کنند.

    در این میان نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. خلاف این پیش بینیها تنها یک تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرده قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و توجیه وی نیز این است که قیمت طلا در ماه سپتامبر به اوج خود رسیده و احتمالا قیمت این فلز زرد به سطح 1120 دلاری بازخواهد گشت.

    از طرفی برخی تحلیلگران بازار طلا نیز اعلام کردند که قیمت طلا در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید. به اعتقاد این گروه از تحلیلگران اقتصادی، اگر فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش ندهد، در سه ماه نخست 2016 میلادی این مساله قطعا اتفاق خواهد افتاد.

    به هر ترتیب رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت هر قطعه سکه نقدی تا زمان تنظیم این گزارش با حدود 10 هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه به 917 هزار تومان برسد. به تبع قیمتهای آتی سکه نیز در سررسیدهای دور و نزدیک تا حداکثر 10 هزار و 500 تومان افزایش یافته و به عنوان مثال در قرارداد اسفند 94 قیمت سکه به 924 هزار تومان افزایش یافته است. در حال حاضر حجم قراردادها نیز در سررسیدهای دورتر با افزایش خوبی نسبت به روزهای قبل روبه رو شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو