عصر بازار

ششمین همایش آموزشی کارشناسان حقوقی پست بانک‌ایران برگزار شد

عصر اعتبار- ششمین همایش آموزشی کارشناسان حقوقی پست بانک ایران طی روزهای بیست‌و‌پنجم و بیست‌و‌ششم شهریورماه سال جاری با حضور مسئولان و کارشناسان حقوقی این بانک به میزبانی آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزارشد.

ششمین همایش آموزشی کارشناسان حقوقی پست بانک‌ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی آزاد رئیس اداره‌کل حقوقی و دبیر این همایش ضمن تقدیر از دکتر فرحی مدیرعامل بانک، پیام وی را برای شرکت‌کنندگان در همایش مذکور قرائت کرد و اظهارداشت: قانون‌مندی، قانون‌مداری و تبیین وظایف کارشناسان حقوقی به هریک از آنان برای مساعدت و کمک‌ آنها به مجموعه بانک و مشتریان به ویژه بدهکاران در تأمین منافع و مصلحت بانک بسیار مهم می‌باشد.
    وی در ادامه این پیام افزود: کارشناسان حقوقی از کارشناسان مهم و مؤثر در پیشبرد اهداف بانک هستند و امیدوارم بتوانند در ارتباط با برخی از نیازها و مساعدت‌های مالی همواره مثمرثمر باشند.
    آزاد در پایان این پیام بر تأکید دکتر فرحی در بحث وصول مطالبات و جدیت لازم کارشناسان حقوقی در راستای این مهم اشاره کرد.
    رئیس اداره‌کل حقوقی با بیان اینکه برگزاری این دوره در قالب کارگاه‌های آموزشی بود و مطالب آموزشی نیز توسط مدرسان مجرب که دارای تجربه علمی و عملی در ارتباط با موضوعات حقوقی هستند گفت: ششمین همایش آموزشی با هدف وحدت نظر کارشناسان حقوقی، تشریک مساعی در ارتباط با مسائل حقوقی بانک، انجام تمهیدات حقوقی لازم در برخورد با بدهکاران بانک، برخورد شایسته قانونی با متخلفان، انجام هماهنگی‌های لازم درخصوص اقدامات اجرائی درمورد اموال تملیکی و اتفاق‌نظر جهت برخی قوانین و مقررات جدید و اجرائی در شبکه است.
    وی ضمن تأکید بر رعایت انضباط کارشناسان جهت بهره‌مندی لازم آنان از مطالب آموزشی و مباحث افزود: ماهیت این هم اندیشی تعامل و تبادل‌نظر است که پویائی و مشارکت در پرسش و پاسخ‌ها را می‌طلبد و این خود کارشناسان هستند که مسائل را به سمتی حرکت می‌دهند که بیشتر جنبه کاربردی دارد.
    آزاد رسیدن به اجماع‌نظر، تکمیل و افزایش آگاهی‌های حقوقی بانک را در ایجاد انگیزه کارشناسان مهم دانست و از کارشناسان حوزه حقوقی درخواست کرد از فرصت‌های پیش‌آمده در دوره‌های آموزشی و تجارب استادان مجرب بهره لازم را ببرند تا بتوانند در پیشبرد اهداف و ارتقاء بانک و برطرف‌کردن مشکلات مربوط به حوزه‌ حقوقی و مطالبات موفق عمل کنند.
    رئیس اداره‌کل حقوقی در پایان با اشاره به نقش کلیدی واحد حقوقی درخصوص پیگیری‌های متعدد اجرائی و کیفری ابراز امیدواری نمود تا کارشناسان حقوقی با حضور و بهره‌مندی از هم‌اندیشی‌های سالانه بتوانند منشاء خیر در تأمین منافع و مصلحت بانک باشند.
    علیرضا پورحسین مدیرشعب استان آذربایجان شرقی و میزبان این مراسم نیز طی سخنانی عنوان کرد: سختی کار وکیل و قضاوت که مکمل هم هستند بر کسی پوشیده نیست.
    وی در ادامه با اشاره به پیچیدگی پرونده‌های حقوقی و قوانین آن افزود: کارشناسان حقوقی مهره‌های اساسی و کلیدی بانک هستند که باید با برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی نسبت به انتقال تجارب و اجماع‌نظر و افزایش اطلاعات کارآمد و کاربردی آنان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
    همچنین در این همایش؛ کارگاه‌های کاربردی و تخصصی درخصوص اصول آئین دادرسی مدنی، ورشکستگی اشخاص حقوقی، اجرای احکام دعاوی مدنی و کیفری، ابطال اسناد اجرائی، بررسی تغییرات قانون مجازات اسلامی و بررسی تغییرات آئین دادرسی برپا و طی آن استادان دانشگاه‌ها و قضات برجسته حقوقی مباحث لازم را بیان داشتند و در پایان هریک از این کارگاه‌ها، پیشنهادها و راهکارهای لازم ارائه و کارشناسان هم سؤال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح و پاسخ‌های لازم توسط استادان ارائه گردید.
    گفتنی است: درطول برگزاری این مراسم؛ جلسه پرسش و پاسخ با حضور علی آزاد رئیس اداره‌کل حقوقی، علی اکبر روحی کارشناس حقوقی استان خراسان رضوی و مژگان لطفی رئیس دایره قراردادهای اداره‌کل حقوقی برگزار و کارشناسان شرکت‌کننده نیز سوال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
    شایان ذکر است: درپایان این همایش از هادی شعبانی، علی اکبر روحی، شهریار شیری‌پور، علی اسدی‌امین، حسین رضائی، حسین‌علی نظری، فرهاد غلامی و مهناز وفوری کارشناسان حقوقی منطقه یک تهران و استان‌های خراسان رضوی، گیلان، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی به عنوان کارشناسان برتر حقوقی تقدیر به‌عمل آمد. 

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی