عصر بازار

استاندار مرکزی خبرداد؛

پرداخت ۱۶میلیاردتومان وام برای حل مشکلات کمباین سازی اراک

عصر اعتبار- استاندار مرکزی گفت: ۱۶۷ میلیارد ریال وام از سوی بانک کشاورزی برای حل مشکلات شرکت کمباین سازی، به این شرکت پرداخت می شود.

پرداخت ۱۶میلیاردتومان وام برای حل مشکلات کمباین سازی اراک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی اظهار کرد: یکی از علل عدم اجرای به موقع قرارداد وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی مبنی بر پرداخت وام به کمباین سازی، عدم سپرده اولیه شرکت کمباین در بانک کشاورزی بوده که مقرر شد این وام بدون سپرده اولیه که به میزان ده درصد از مبلغ وام می باشد، به شرکت کمباین سازی پرداخت شود.

    استاندار مرکزی با اشاره به نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل بانک کشاورزی در تهران داشت، گفت: قرارداد سه جانبه میان وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و کمباین سازی مبنی بر معرفی کشاورزان از سوی جهاد به بانک کشاورزی برای دریافت وام به منظور خرید 625 دستگاه کمباین بوده که این اعتبار برای اعطای وام به تمامی بانک های کشاورزی سراسر کشور تخصیص داده شده است اما  یکی از دلایل عدم استقبال کشاورزان و دستگاه داران به نرخ بهره بالای وام باز می گردد که این موضوع باید مورد پیگیری قرار گرفته و حل شود.

    زمانی قمی به مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون تومانی یارانه دولت به کمباین سازی اشاره کرد و گفت: دولت موظف شده است که این مبلغ را در ازای بهره وام 16 میلیارد تومانی کمباین به بانک کشاورزی پرداخت کند که پس از انعقاد قرارداد وام، این پول به حساب بانک کشاورزی به عنوان قسمتی از سود وام کمباین، واریز خواهد شد.

    استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ما به دنبال تهیه زیرساخت ها برای شروع به کار کمباین هستیم و طبق گفتگویی که با آستان قدس رضوی داشتیم، مقرر شده تا خط تولید شرکت کمباین سازی آغاز به کار کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی