عصر بازار

علاقه مندی آفریقای جنوبی برای همکاری با بورس تهران

عصر اعتبار- دوب تشیدی رئیس نهاد قانون گذار بورس آفریقای جنوبی در دیدار با محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، از علاقه بورس آفریقا نسبت به افزایش همکاری ها میان این دو بازار سخن گفت.

علاقه مندی آفریقای جنوبی برای همکاری با بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  رئیس بورس آفریقای جنوبی در این دیدار پیشنهاد داد تا تفاهم نامه همکاری مشترکی بین دو نهاد قانون گذار برای انجام پروژه های مشترک منعقد شود.
    وی با اعلام آمادگی بورس آفریقای جنوبی برای همکاری با بورس تهران، بازار سرمایه اسلامی ایران و ابزارهای موجود در این بازار را از نمونه های موفق در جهان ذکر و برای آشنایی بیشتر با این بازار ابراز تمایل کرد.
    در ادامه این دیدار فطانت از رئیس نهاد قانون گذار بورس آفریقای جنوبی برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری خارجی ایران دعوت کرد.
    همچنین تشیدی که همراه با هیأت اقتصادی از آفریقای جنوبی به ایران آمده بود در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از تمایل شرکت های کارگزاری آفریقایی، صندوق های سرمایه گذاری و حتی شرکت سپرده گذاری این کشور برای آغاز همکاری با ارکان بازار سرمایه ایران خبر داد.
    براساس این گزارش، بورس آفریقای جنوبی، هفدهمین بورس بزرگ دنیا است که ارزش بازاری معادل یک تریلیون دلار دارد.
    این بازار، توسعه یافته ترین بازار در قاره آفریقا است که در حدود 85 درصد از ارزش بازار کل قاره اروپا را در خود جای داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی