عصر بازار

ورود دادستان کل به پرونده موسسه بدر توس

عصر اعتبار- نشست خبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روز گذشته در خصوص مسائلی همچون پیشگیری از جرایم انتخاباتی، تبعات فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز، حادثه شهرستان باغملک در حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد.

ورود دادستان کل به پرونده موسسه بدر توس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، محمدباقرالفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حقیقت پیشگیری از وقوع جرم از وظایف خطیر دستگاه قضاست و ما شاهد تبعات فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز مثل میزان بوده‌ایم چرا فعالیت این موسسات غیر مجاز از جمله «بدر توس» که سپرده گذارانش حتی اعتراض خیابانی داشته‌اند همچنان ادامه دارد و چرا ستاد پیشگیری از وقوع جرم و دادستانی برای مقابله با تبعات این گونه فعالیت ها عکس العملی نشان نداده اندو عدم برخورد با این موسسه باعث شده که در شهر تهران نیز با خرید املاک بدون پرداخت پول و ارائه گواهی یک سپرده  با سود 22 درصد به کار خود ادامه‌دهد،توضیح داد: در مورد موسسه‌ نام برده باید گفت قطعا دستگاه قضایی به خصوص دادستانی کل کشور و دادستان حوزه قضایی مربوطه وارد شده‌اند و اقدامات خود را صورت داده‌اند و در صورتی که  سخنگوی قوه لازم بداند اطلاعات را  در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

    معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: به طور کلی در بحث پیشگیری باید مطرح کرد امروزه در کشور ما موسسات می‌توانند بدون تعیین صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای لازم، به ثبت برسند. دستگاه‌هایی مانند بانک مرکزی  علی القاعده باید نظارت بر ثبت چنین موسساتی داشته باشند  اما باید گفت به صورت جدی در این بحث ورود پیدا نمی‌کنند.

    وی ادامه داد: حتی در رابطه با موسساتی که به‌ثبت رسیده‌اند و این موسسات باید خود را با مقررات جدید منطبق  کنند باید مطرح کرد که خیلی مورد توجه قرار نگرفته‌اند. دستگاه‌های نظارتی، نظارت کافی بر ثبت و ادامه فعالیت موسسات ثبت شده ندارند و اصولا رصد فعالیت های این موسسات به صورت فنی و حرفه‌ای در دستگاه‌ها صورت نمی‌گیرد. امروز شاهد ثبت هزاران شرکت و موسسه هستیم و از چگونگی فعالیت‌شان به صورت جدی اطلاع نداریم. حتی موسساتی که در سطح ملی فعالیت می‌کنند و اقدامات‌شان به صورت جدی بر اقتصاد کشور تاثیر دارد مورد نظارت قرار ندارند. 

    الفت افزود: امیدواریم  با فعال شدن پیشگیری و اقدامات مربوط به معاونت اجتماعی و  پیشگیری
    قوه قضاییه و از طرفی همراه شدن دستگاه‌های قانونی مسئول در این حوزه ان‌شاءا... بتوانیم بعد از این بر فعالیت موسسات نظارت کنیم تا کار به مباحث گفته شده نرسد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو