عصر بازار

کارشناس بازار سرمایه:

شاخص بورس ادعای کنترل تورم و رونق اقتصادی را تایید نمی‌کند

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که دولتی ها از رشد منفی تورم و رسیدن به رشد اقتصادی سخن می گویند در عمل بازار سرمایه به عنوان نبض اقتصاد باید این موضوع را تصدیق کند.

شاخص بورس ادعای کنترل تورم و رونق اقتصادی را تایید نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن کرمی با اشاره به این که کنگره آمریکا توافق برجام را رد نکرده است گفت: این موضوع نشان می دهد که یکی از ریسک های اصلی بازار که ریسک سیاسی است از بین رفته اما واکنش معامله گران به این اتفاق منفی و جالب است.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل واکنش منفی سهامداران به رفع ابهامات سیاسی بورس اذعان داشت: به نظر می رسد در  شرایط کنونی، بازار سرمایه نیاز به حمایت معنوی دارد و زمانی که دولتی ها از رشد منفی تورم و رسیدن به رشد اقتصادی سخن می گویند در عمل بازار سرمایه نیز به عنوان نبض اقتصاد باید این موضوع را تصدیق کند.
    وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر بازار سرمایه حاکم است نباید منتظر ورود نقدینگی جدید به بازار باشیم و بر این اساس بورس بدون نقدینگی مساوی است با رکود و عدم تامین مالی بنگاهها که این اتفاق بر پیکره اقتصاد کشور ضربه وارد می کند.
    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که رکود حاکم بر اقتصاد سودآوری و تولید را در بنگاهها تحت تاثیر قرار داده است گفت: عملکرد ضعیف شرکت ها در گزارشات 3 و 6 ماهه تایید کننده حال بد اقتصاد و تولید در کشور است، در نتیجه نباید انتظار داشت در این شرایط بازار سرمایه با رونق و رشد مواجه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی