عصر بازار

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران:

ربیعی افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را قبلاً اعلام کرده بود

عصر اعتبار- نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه حق مسکن کارگران در مقابل افزایش قیمت بنزین و اقلام ضروری خانوارهای کارگری رقمی نیست و تاثیری در تورم جامعه ندارد گفت: اینکه بیان می‌شود مصوبه حق مسکن شفاهی است، صحت ندارد.

ربیعی افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را قبلاً اعلام کرده بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ابوالفضل فتح الهی در واکنش به اینکه افزایش حق مسکن 20هزار تومانی شفاهی است گفت:اینکه می‌گویند مصوبه مکتوبی وجود ندارد نادرست است. هیچ مصوبه شفاهی در شورای عالی کار وجود ندارد.
    وی ادامه داد: پس از مصوبه افزایش دستمزد در شورای عالی کار، وزیر کار در اولین مصاحبه تلویزیونی خود، جزئیات افزایش حقوق و دستمزد کارگران را تشریح و میزان افزایش حق مسکن را نیز اعلام کرد بر همین اساس برخی از کارگاه‌ها افزایش حق مسکن را در فیش‌های حقوقی اعمال کردند ولی از آنجا که اجرای مصوبه به تأیید هیأت وزیران نیاز داشت برخی کارگاه‌ها از اجرای آن خودداری کرده و منتظر تصویب هیأت وزیران هستند.
    فتح الهی با انتقاد از این حرف که افزایش حق مسکن تأثیر بر تورم دارد گفت:حق مسکن کارگران در مقابل افزایش قیمت بنزین و اقلام ضروری خانوارهای کارگری رقمی نیست و تاثیری در تورم جامعه ندارد. وزیر قول داده بودند که مصوبه را از هیأت وزیران بگیرد اما با وجود اینکه این میزان افزایش رقم چشمگیری نیست ولی دولت در تصویب آن کوتاهی می‌کند.
    نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه دولت به بهانه های مختلف از تصویب حق مسکن امتناع می‌کند گفت:یکی از دلایلی که باعث شد،گروه کارگری به افزایش 17 درصدی مزد پایه رضایت دهد، افزایش بیست هزارتومانی حق مسکن کارگران بود.اگر می‌­دانستیم افزایش حق مسکن لحاظ نمی‌­شد و به حاشیه می‌­رفت در حداقل دستمزد کارگران تصمیم دیگری می‌­گرفتیم.
    فتح‌اللهی ادامه داد: بند 2 ماده 41 قانون کار می‌گوید که سبد معیشت یک خانوار چهار نفره باید تأمین شود و به نوعی تکمیل‌کننده بند یک ماده 41 است که می‌گوید دستمزد براساس نرخ تورم تعیین شود.
    وی با بیان اینکه کارگران نسبت به سنوات گذشته عقب‌ماندگی مزدی دارند، افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در خصوص دستمزد نداشته‌ایم و در طول یکسال هم نمی‌توانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.دولت باید در چند سال این عقب ماندگی را جبران کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی