عصر بازار

قیمت تورهای گردشگری«سرزمین آبشارها»

عصر اعتبار- برای سفر کردن به استان لرستان و همسفر شدن با تورهای گردشگری این مناطق باید از ۳۹۹ تا ۷۶۰ هزار تومان هزینه کرد.

قیمت تورهای گردشگری«سرزمین آبشارها»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰
  • گردشگری
  • گردشگری
  • گردشگری
  • قیمت تورهای گردشگری«سرزمین آبشارها»

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، استان لرستان یکی از استان‌های غربی ایران است؛ این استان سیزدهمین استان ایران از نظر جمعیت است و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به شمار می‌رود. خرم‌آباد مرکز استان است.

لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوه‌های زاگرس پوشانده ‌است. بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی این منطقه یکی از نخستین سکونت‌گاه‌های قدیمی بشر است.

استان لرستان به دلیل قرارگیری در رشته کوه‌های زاگرس و وجود منابع فراوان آب دارای موقعیت بسیار خوبی از لحاظ گردشگاه‌ها و دیدنی‌های طبیعی است. این استان به دلیل آنکه یک استان چهار فصل و دارای آب وهوای متنوعی است و سه ناحیه مشخص آب و هوایی دارد می‌توان هر گونه دیدنی طبیعی را در این استان مشاهده کرد.

گردشگاه‌ها و دیدنی‌های طبیعی
کوهستان‌های مرتفع، آبشارهای متعدد، دریاچه‌های طبیعی، جنگل‌های وسیع بلوط و چند دشت وسیع در لرستان نشان می‌دهد که این استان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد.

لرستان به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و همچنین به دلیل برخوردار بودن از منابع آب بسیار و چشمه‌های فراوان در موقعیت بسیار خوبی برای به وجود آمدن آبشارهای طبیعی است. در لرستان بالغ بر 50 آبشار وجود دارد که هر ساله در فصل‌های مختلف علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

دریاچه تمی یکی از جاذبه‌های گردشگری الیگودرز است. دریاچه تمی یکی از زیباترین دریاچه‌های لرستان به شمار می‌رود که در جنوب استان لرستان و شهرستان الیگودرز در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. تمی در گویش محلی به مکانی صاف و هموار که در جایی بلند قرار گرفته گفته می‌شود.

از جمله مناطق دیدنی دیگر در لرستان می‌توان به مسجد جامع بروجرد، تپه آتشفشانی چغا، دریاچه کیو، قلعه فلک‌الافلاک، گرداب سنگی، آبشار بیشه، آبشار گریت، آبشار آفرینه، آبشار نوژیان و ده‌ها آبشار دیگر اشاره کرد که اکثر تورهای گردشگری بازدید از این مناطق را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

هزینه تور گردشگری استان لرستان
به دلیل فاصله این استان از تهران و همچنین وجود مناطق دیدنی فراوان در لرستان، تور گردشگری یک روزه برای این استان وجود ندارد و اکثر تورهای موجود سه روزه هستند که وسیله نقلیه تمامی آنها اتوبوس است.

 برای سفر کردن به استان لرستان و همسفر شدن با تورهای گردشگری این مناطق باید از 399 تا 760 هزار تومان هزینه کرد که این تفاوت قیمت به دلیل نوع هتل، امکانات تور، نوع اتوبوس و... است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی