عصر بازار

بزرگترین گروه تجاری فرانسه ابراز نگرانی کرد

آمریکایی‌ها دم‌درِ اقتصاد ایران ایستاده‌اند، فرانسه عقب افتاد

عصر اعتبار- معاون شرکت مدف، بزرگترین گروه تجاری فرانسه با اشاره به رقابت کشورها برای تصاحب بازار ایران گفت: «ما عقب مانده ایم، بنابراین اکنون باید فرصت های از دست رفته را جبران کنیم.»

آمریکایی‌ها دم‌درِ اقتصاد ایران ایستاده‌اند، فرانسه عقب افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از پایگاه خبری دیلی استار، شرکت های فرانسوی هشدار دادند که مواضع خصمانه دولت این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران می تواند به شانس آنها برای ورود به بازار ایران پس از لغو تحریم ها صدمه بزند. مدف، بزرگترین گروه تجاری فرانسه، به زودی گروهی متشکل از وزرای دولتی و نمایندگان حدود 150 شرکت از جمله توتال و پژو را برای بهبود روابط به تهران می فرستد.
    کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی گروه پژو سیتروئن که در تلاش برای ورود مجدد به بازار ایران است گفت: «موضع بسیار سرسختانه (دولت فرانسه در مذاکرات هسته ای) موجب ایجاد برخی طرز فکرهای تهاجمی در قبال فرانسه و هر آنچه که دارای عنوان فرانسوی می باشد، شده است. شرکت ما هم از این قاعده مستثنی نیست.»
    تیبالت دی سیلگای، معاون رئیس مدف که هیئت اعزامی به تهران را رهبری می کند با اشاره به کشورهای آلمان، اتریش، چین و آمریکا به عنوان کشورهای پیشرو در به دست آوردن بازار ایران گفت: «ما عقب مانده ایم، بنابراین اکنون باید فرصت های از دست رفته را جبران کنیم.» وی پیش از سفر به تهران به خبرنگاران گفت: «این سفر برای ما بسیار مهم است...باید پیشنهادهایی باشد که دارای ابعاد داخلی قوی و از نظر قیمت دهی رقابتی باشد.»
    تاوارز افزود: «آمریکایی ها دم در ایستاده اند، آلمان ها هم همینطور. چینی ها و کره ای ها هم آنجا هستند... طبیعتا همه دارند به کیک نگاه می کنند.»
    یکی از بزرگترین مزیت های اقتصاد ایران، منابع انرژی سرشار این کشور است که یکی از مدیران ارشد یک شرکت انرژی آن را به «مغازه شیرینی فروشی» تشبیه کرده است.
    مقامات ایرانی مذاکراتی را با مقامات شرکت هایی نظیر رویال داچ شل، انی ایتالیا و توتال فرانسه انجام داده اند. مذاکرات با شرکت های انرژی آمریکایی که از سال 1979 تاکنون از بازار ایران محروم بوده اند، احتمالا مدت بیشتری طول خواهد کشید.
    پژو به دلیل خروج ناگهانی از بازار ایران به دلیل تحریم ها در سال 2012، متضرر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو